کد خبر: ۱۵۵۶۱۵
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۴/۲۳

فرصت دو ماهه به دارندگان املاک / آمار خانه های خالی در دنیا، ایران و تهران
نماینده مجلس اعلام کرد :

فرصت دو ماهه به دارندگان املاک / آمار خانه های خالی در دنیا، ایران و تهران

نماینده مجلس از فرصت دو ماهه به دارندگان املاک برای ثبت کد پستی محل سکونت و املاک خبر داد و آمار خانه های خالی در دنیا، ایران و تهران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احسان خاندوزی از احتمال تصویب طرح جدید مجلس ب رای مالیات بر خانه های خالی طی هفته جاری خبر داد و به صدا و سیما گفت: بر اساس این طرح، پیوندی میان کد پستی محل سکونت با کد ملی افراد برقرار می شود و مردم در فرصت دو ماهه باید کد پستی و املاک را در سامانه ثبت کنند. در غیر این صورت خانه از نظر دولت خالی تلقی شده و دو برابر میزان اجاره ماهیانه به عنوان مالیات اخذ می شود.

وی افزود: آمار خانه های خالی بر اساس سرشماری که هر 5 یا 10 سال یکبار توسط مرکز آمار ایران انجام می شود به دست می آید. سال 85 حدود 630 هزار خانه خالی شناسایی شد که در سال 95 به 2 میلیون و 600 هزار افزایش یافت.

این نماینده مجلس ادامه داد: راستی آزمایی از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک ، انجام و در صورت تخلف از طریق معامله بعدی جریمه خواهد شد.

خاندوزی گفت : میانگین املاک خالی در دنیا حدود 4 تا 5 و در ایران  و تهران 9.5 و 19 درصد بوده و امیدواریم با این اطلاعات و آمار در ماه های آینده حداقل از افزایش قیمت مسکن جلوگیری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ