کد خبر: ۱۵۵۶۵۸
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۴/۲۴

شفاف سازی درباره همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و تکذیب شایعه
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد:

شفاف سازی درباره همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و تکذیب شایعه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با شفاف سازی درباره همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و مزایای این رویداد، شایعه واگذاری جزیره کیش را نتیجه افکار پهلوی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صداو سیما، علی آقا‌محمدی درباره سند راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین گفت: این قرارداد رابطه پولی ریال با یوآن را تقویت می کند و در عمل تحریم‌های آمریکا بی ‌اثر خواهد شد. همچنین راهبرد و حوزه ایران را در منطقه مشخص می‌کند و شکستی برای آمریکا رقم خواهد زد که در منطقه بی‌نظیر خواهد بود و به همین دلیل وزیر خارجه آمریکا بسیار نگران است.

وی افزود: طرف‌های استراتژیک داخلی این راهبرد را نگاه بلندمدت ایران دانسته‌اند،اما آمریکا در این رابطه تعبیرات تندی داشته چون این سند نشان داد که ایران با قدرت اول آینده جهان رابطه برقرار کرده و دو طرف تفاهم کرده‌اند اگر طرف سومی وارد شد از توافق انجام شده و نقشه راه حفاظت می‌کنند و اجازه مداخله نمی‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در پی این توافق،تحریم تسلیحاتی ایران از میان برداشته می‌شود. آمریکا نمی‌خواهد تحریم‌های ایران رفع شود. چون با این سند تحریم‌ها به‌هم می‌خورد و نقشه راه مشترک ایران و چین بسیاری از برنامه‌های آمریکا را به‌هم می‌ریزد.قرارداد ۲۵ ساله فقط خرید نفت و گاز نبوده بلکه ایران و چین در تمام حوزه‌های اقتصادی مشارکت خواهند داشت.

آقا‌محمدی گفت: مساله کلیدی این رابطه این است که روابط اقتصادی و دفاعی دو کشور منسجم‌تر خواهد شد بنابراین هماهنگ شدن ایران و چین می‌تواند منطقه را از دست آمریکا خارج کند و در جا‌هایی که تفاهمات صورت گرفته، طرف خارجی نمی‌تواند ورود کند چراکه روابط از سوی دوطرف محافظت می‌شود.

وی افزود: شایعه واگذاری جزیره کیش به چین نتیجه افکار پهلوی بوده و حرفی سبک و سطحی است. هدف آمریکا این است که ایران نتواند از منافع ملی در منطقه‌ای که آمریکایی‌ها ناامن کرده اند دفاع کند. در نتیجه حکومت پایداری را از دست بدهد و بتوانند تغییر حکومت دهند. آمریکا اکنون بیش از ۴ هزار فرد را مسوول تحریم‌های ایران کرده است.

آقا محمدی ادامه داد: تلاش آمریکا اشغال منطقه خاورمیانه و محور قرار دادن اسرائیل است. به همین دلیل است که تمام کشور‌ها را وادار کرده اسرائیل را به رسمیت شناخته و منافع فلسطین را بگیرد و کرانه باختری را نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ