کد خبر: ۱۵۵۷۱۳
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۴/۲۵

نظر منفی عضو هیات مدیره بورس تهران به تغییر زمان معاملات سهام بزرگ

نظر منفی عضو هیات مدیره بورس تهران به تغییر زمان معاملات سهام بزرگ

عضو هیات‌مدیره شرکت بورس تهران با اشاره به عامل مهم بهبود نیافتن هسته معاملاتی گفت: چند نوبته شدن معاملات، طراوت بازار را گرفته و مناسب ارزیابی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌ اکبر امین تفرشی در واکنش به اختلال سامانه معاملات و موکول شدن معاملات شرکت های بزرگ و پر سفارش به بعد از اتمام زمان عادی معاملات به دنیای اقتصاد گفت: در دو سال گذشته مدل ارتقای سیستم برای هسته معاملات با هدف کاهش فشار در این بخش خریداری شد. با این حال‌ استقبال کم سابقه عموم مردم در رجوع به بازار سرمایه طی چند وقت اخیر نیاز به راه‌حلی از جمله تهیه سیستم عامل جدید دارد.

وی تحریم‌های بین‌المللی را عامل مهمی در بهبود نیافتن هسته معاملاتی دانست و افزود:‌ این دست از سیستم‌ها عمدتا در اختیار کشور‌های پیشرفته قرار دارد که متاسفانه حامی تحریم هستند. مراجعه به کارشناسان و گروه‌‌های مهندسی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های داخل نیز در دستور کار قرار گرفت و قراردادی هم میان سازمان بورس با یک شرکت وابسته به دانشگاه تهران منعقد شد.

امین تفرشی ادامه داد: موضوع خرابی هسته معاملات در دستور کار سازمان بورس و شرکت بورس تهران قرار گرفته و راه‌حل‌هایی در این زمینه اندیشیده شده است. بطور کلی چند نوبته شدن معاملات، طراوت بازار را گرفته و این اتفاق، مناسب ارزیابی نمی‌شود. زیرا طبیعتا اختلالاتی را در ثبت سفارش‌ها و خرید و فروش سهام ایجاد می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ