کد خبر: ۱۵۶۱۸۵
۱۵:۹ - ۱۳۹۹/۵/۶

اجاره ۳۰۰ هزارتومانی کارت ملی برای خرید سهمیه دو هزار یورویی
ادعای رسانه دولت از:

اجاره ۳۰۰ هزارتومانی کارت ملی برای خرید سهمیه دو هزار یورویی

خبرگزاری وابسته به دولت مدعی شد دلالان و سوداگران اقدام به اجاره کارت‌های ملی به قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خبرگزاری وابسته به دولت ایرنا در گزارشی مدعی شد دلالان و سوداگران که همواره با ایجاد تقاضاهای کاذب، بازار ارز را متلاطم می‌کنند، این بار به اجاره کارت‌های ملی به مبلغ ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خرید ارز سهمیه‌ای روی آورده‌اند و با دامن زدن به خرید انواع ارز و ایجاد صف در مقابل صرافی ها باعث تحریک انگیزه خرید در جامعه می‌شوند.

براساس این گزارش، این روزها اگر از جلوی صرافی ها عبور کرده باشید، احتمالا شاهد حضور پرتعداد خریدارانی در مقابل برخی صرافی ها بوده اید که با هدف خرید سهمیه دو هزار یورویی مراجعه کرده اند. این افراد با هدف خرید ارز به نرخ صرافی بانکی و فروش آن به نرخ آزاد که تا چند هزار تومان تفاوت دارد، اقدام به خرید این ارزها می کنند.

بر اساس تصمیم بانک مرکزی، سالانه برای هر نفر معادل دو هزار یورو تعلق می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با ارایه کارت ملی، ارز را به نرخ صرافی بانکی خریداری کنند.

افرادی که برای خرید این سهمیه مراجعه کرده اند به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول به امید کسب سود بیشتر و سرمایه گذاری اقدام می‌کنند و به نظر آنها چشم انداز قیمت ارز، صعودی است . این گروه تحت تاثیر فضای کاذب بازار ارز قرار گرفته و شناخت کاملی از این بازار ندارن. به طوری که حتی احتمال می‌دهند شاید قیمت ارز به یکباره کاهش یافته و متضرر شوند.

گروه دومی که جلوی صرافی ها صف کشیده‌اند، پول لازم برای خرید دو هزار یورو (بیش از 40 میلیون تومان) را ندارند اما توسط دلالان اجیر شده‌اند تا اقدام به خرید کرده و در مقابل، دستمزد دریافت کنند. این افراد کارت ملی خود را به دلالان اجاره داده و ارز را خریداری کرده و به دلالان تحویل می‌دهند.

حتی برخی از آنها، نه تنها هیچ اطلاعی از قیمت روز دلار و یورو نداشته و حتی پیش‌بینی هم درباره افزایش یا کاهش قیمت ارز در روزهای آتی ندارند و فقط آمده‌اند سهمیه ارزی سالیانه ارزی را بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جواد | ساعت ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۵/۶
0
0
پاسخ
مگه ارز فقط به مسافر و تجار نمی دهند!!!!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ