کد خبر: ۱۵۶۲۰۹
۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۵/۷

خرید و فروش سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت از هفته بعد آغاز می‌شود
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

خرید و فروش سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت از هفته بعد آغاز می‌شود

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از آغاز معاملات سهام شرکت‌ های سرمایه گذاری استانی از ۱۵ تا ۱۹ مرداد در بورس تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا معتمد در جلسه هم اندیشی با مسئولان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از آغاز معاملات سهام شرکت‌ های سرمایه گذاری استانی از ۱۵ تا ۱۹ مرداد در بورس تهران خبر داد و به سنا گفت: به رغم اینکه آئین نامه اجرایی سهام عدالت به شکل عمومی منتشر شده، سازمان بورس با تک تک سازمان‌هایی هم که تکالیفی به عهده دارند بطور جداگانه مکاتبه کرده و وظایف آنها را یادآور شده است.

وی افزود: در فاصله باقی مانده تا این تاریخ تمامی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید طبق ضوابط تعیین شده در آئین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت مصوب ۴ مرداد ۹۹ شورای عالی بورس، اطلاعات مورد نیاز و صورت‌های مالی را تکمیل کنند و مراحل پذیرش شرکت‌ها نزد بورس را انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین اقدامی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید انجام دهند و زیرساخت‌های آن هم فراهم شده، افزایش سرمایه است. با اجرایی شدن آئین نامه آزادسازی سهام عدالت، سازمان بورس مجاز است درخصوص افزایش سرمایه شرکت‌های استانی تنها با اعلام ترازنامه این شرکت‌ها و بر مبنای قیمت پایانی معاملاتی اول تیر ٩٩ توسط سازمان خصوصی سازی برای افزایش سرمایه آنها اقدام کند.

معتمد عنوان کرد: موضوع بعد، اصلاح اساسنامه و انتخاب مدیران است که باید طی مهلت مقرر انجام شود. در جلسه دیروز مقرر شد مؤسسات مزبور همکاری لازم در این خصوص را با شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انجام دهند. مسئولان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز باید پرتفوی را طبق مقررات مربوطه تکمیل و پس از امضا روی سامانه کدال منتشر کنند. متعاقب آن صورت‌های مالی حسابرسی شده منتشر خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ