کد خبر: ۱۵۶۷۰۷
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۵/۲۱

قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل به تعویق افتاد/ شانس کم آمریکا

قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل به تعویق افتاد/ شانس کم آمریکا

بررسی قطعنامه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران که قرار بود شب گذشته برای رای‌گیری به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، طبق آخرین گزارشات، قطعنامه ضد ایرانی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی که قرار بود شامگاه دوشنبه به طور رسمی برای رای‌گیری به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود به تعویق افتاد.

بر اساس این گزارش، پس از ارائه قطعنامه،اعضای شورا ۲۴ ساعت فرصت دارند به آن رای دهند و رئیس شورا هم تا ۱۲ ساعت پس از آن، نتایج آرا را اعلام خواهد کرد.

ریچارد گوان مدیر گروه بین‌المللی بحران در سازمان ملل گفت: این اقدامی یک‌طرفه برای فعال کردن سازوکار ماشه بوده و شانس آمریکا برای موفقیت بسیار کم است.

قطعنامه آمریکا برای تصویب در شورای امنیت، حداقل به ۹ رای نیاز دارد در حالیکه به گفته منابع دیپلماتیک این حد از آرا وجود نخواهد داشت تا به وتوی روسیه و چین نیاز شود.

به نظر می رسد اروپایی‌ها به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای ممتنع خواهند داد و روسیه و چین هم به صراحت مخالفت کرده‌اند.

پیش از این،برایان هوک نماینده اسبق آمریکا در امور ایران برای توجیه قطعنامه پیشنهادی در ماه گذشته نشستی غیررسمی و مجازی با اعضای شورا برگزار کرد که با مخالفت تمام اعضا مواجه شد.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در پی توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام به تصویب رسید،ممنوعیت تسلیحاتی ۱۳ ساله ایران در ۲۷ مهر به پایان می‌رسد اما دولت ترامپ در پی تمدید تحریم ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ