کد خبر: ۱۵۶۸۳۸
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۵/۲۴

مشخصات کلی شرکت جدید درج شده و آماده عرضه ۱۰ درصدی سهام در فرابورس

مشخصات کلی شرکت جدید درج شده و آماده عرضه ۱۰ درصدی سهام در فرابورس

شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد شد تا در صف عرض اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۲ مرداد با نماد "بپیوند" در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به عنوان شصت و دومین شرکت در بازار اول معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرض اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد.

طبق بررسی های بورس پرس، در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و واگذاری نیروگاه‌های تولید برق به بخش خصوصی و غیردولتی، کنسرسیومی متشکل از شرکت های تابعه و وابسته به بنیاد مستضعفان شامل شرکت نفت بهران با ۳۰ درصد، صنایع برق و انرژی صبا ۲۵ درصد، سیمان تهران با ۲۰ درصد، بانک سینا با ۲۰ درصد و شرکت بنیاد بارانداز با ۵ درصد برای حضور در حوزه تولید برق ۲۱ دی سال ۸۹ برنده مزایده خرید نیروگاه سیکل ترکیبی قم از سازمان خصوصی سازی شدند.

سهامداران نیروگاه به منظور مدیریت بهتر در اداره نیروگاه و حسب اعلام از طرف وزارت نیرو، اقدام به تاسیس شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس به عنوان شرکت مالک کردند و یک اسفند همان سال در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در حال حاضر شرکت جز واحدهای فرعی شرکت صنایع برق و انرژی صبا و واحد تجاری نهایی بنیاد بنیاد مستضعفان است.

فعالیت اصلی

فعالیت اصلی شرکت شامل کلیه فعالیت های مربوط به تامین و انرژی انرژی الکتریکی از طریق خرید و احداث نیروگاه های تولید برق و تاسیسات مربوطه، انجام هرگونه فعالیت در راستای تامین برق مطمئن و اقتصادی برای کلیه خریداران و ... می شود.

سرمایه و ترکیب سهامداران

شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس به عنوان مالک نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۱۴ مگاواتی قم فعالیت می‌کند. شرکت نفت بهران ۴۹.۸۴ درصد، شرکت صنایع برق و انرژی صبا با ۲۴.۹۲ درصد، شرکت تولید نیروی مرکزی صبا با ۱۹.۹۴ درصد و شرکت خدمات دریایی و بندری سینا با ۴.۹۸ درصد در ترکیب سهامداری این شرکت با سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد تومانی و ۷ نیروی انسانی حضور دارند.

خلاصه اطلاعات مالی ۴ سال اخیر

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ