کد خبر: ۱۵۷۳۳۵
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۶/۵

عربستان به سومین صادرکننده نفت به چین نزول کرد
طی ماه گذشته و برای اولین بار در دو سال اخیر:

عربستان به سومین صادرکننده نفت به چین نزول کرد

عربستان با صادرات ۵.۳۶ میلیون تن نفت به چین طی ماه گذشته، برای اولین بار در دو سال اخیر پس از روسیه و عراق در رتبه سوم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، صادرات نفت عربستان به چین در پی کاهش تقاضا و افت قیمت نفت به دلیل کرونا در ماه جولای (تیر) کاهش یافت و برای اولین بار طی دو سال گذشته از جمع دو عرضه کننده برتر نفت خارج شد.

 بر اساس این گزارش، عربستان ماه گذشته 5.36 میلیون تن نفت صادر کرد که برابر با 1.26 میلیون بشکه در روز است. در حالی که روسیه طی مدت مشابه با صادرات 7.38 میلیون تن معادل روزانه 1.74 میلیون بشکه، بزرگترین عرضه کننده نفت به چین بود. عراق هم با صدور 5.79 میلیون تن نفت در رتبه دوم قرار گرفت.

عراق نتوانست طی ماه های می و ژوئن طبق سهمیه توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تولید را پایین آورد اما قول داده در ماه های شهریور و مهر، علاوه بر 850 هزار بشکه سهمیه، 400 هزار بشکه اضافی هم از تولید بکاهد.

صادرات نفت آمریکا به چین در جولای 139 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 3.7 میلیون تن رسید. تاجران چینی در زمانی که قیمت نفت آمریکا در ماه آوریل به زیر صفر رسیده بود، محموله های بزرگی از نفت را خریداری کرده بودند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ