کد خبر: ۱۵۷۳۸۴
۱۶:۰ - ۱۳۹۹/۶/۹

۴.۵ میلیارد دلار۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نشده/ تورم زیادتر کالاهای غیراساسی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

۴.۵ میلیارد دلار۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نشده/ تورم زیادتر کالاهای غیراساسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه ۴.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نشده ، گفت: نرخ تورم کالاهای اساسی از کالاهای غیر اساسی بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی گفت: حجم زیادی از منابع ارزی برای مصرف کالاهای اساسی و غیر اساسی اختصاص پیدا کرد و متأسفانه حجم بسیار زیادی شامل ۴.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی تصفیه و تعیین تکلیف نشده است. ین ارز تنها باعث ایجاد رانت برای کسانی شد که در آن زمان نسبت به ثبت سفارش کالا اقدام کرده بودند.

وی افزود: باید دولت نظارت جدی بر فرآیند واردات کالا داشته باشد تا مصرف نهایی جهت استفاده مردم داشته باشد و مجلس نیز موافق است کالاهای اساسی با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد. طبق بودجه مصوب سه سال گذشته، ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی از جمله دارو، مواد غذایی، نهاده‌های دامی و کشاورزی اختصاص داده شد.

پورابراهیمی تاکید کرد: این گزارش که در پایان سال گذشته منتشر شد، بیانگر این است که نرخ تورم کالاهای اساسی از کالاهای غیر اساسی بیشتر شده و این یعنی ارز 4200 تومانی نه تنها به مردم کمک نکرده بلکه باعث ضرر به اقتصاد جامعه نیز شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ارسلان دولتخواه | ساعت ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۶/۹
0
0
پاسخ
با سلام سکر کیلویی 8000 تومان وبزنج طبیعت 10 کیلو 178000تومان ومرغ کیلویی 19000 تومان و.... ا ودارو نیز اکثرا قیمت آزادلطفا ارز 4200 تومانی را برداریدمردم راحت شوند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ