کد خبر: ۱۵۷۴۷۶
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۶/۱۱

توسط مدیرعامل:

"بپیوند" آماده عرضه اولیه معرفی شد/ برنامه افزایش سرمایه و کاهش ارزبری

مدیرعامل برق و انرژی پیوند گستر پارس با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه افزایش درآمد ناخالص، افزایش سرمایه و کاهش ارزبری ۱۵ میلیون یورویی با بومی سازی تجهیزات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس قبل از ظهر امروز برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور شهرام صدرا مدیرعامل برگزار شد تا این شرکت 300 میلیارد تومانی آماده فرآیند عرضه اولیه 15 درصدی سهام شود.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

براین اساس، صدرا با ارائه توضیحاتی درخصوص تاریخچه شرکت گفت: نیروگاه برق و انرژی پیوند در سال 89 از طریق سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شده که در نهایت تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان موفق شدند این نیروگاه را خریداری کنند. "بپیوند" مالک نیروگاه 714 مگاواتی سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی است که سال 72 توسط میتسوبیشی ژاپن ساخته شده و سهم 1.2 درصدی از تولید برق را به خود اختصاص داده است.

ترکیب سهامداری

وی افزود: شرکت نفت بهران با 49.84 درصد، شرکت صنایع برق و انرژی صبا با 24.92 درصد، شرکت تولید نیروی مرکزی صبا با 19.94 درصد و شرکت خدمات دریایی و بندری سینا با 4.98 درصد در ترکیب سهامداری شرکت حضور دارند. در سال 97 آمادگی نیروگاه قم 4.4 میلیون مگاوات ساعت بوده که در سال 98 این رقم به 4.7 میلیون مگاوات رسیده و آمادگی داریم سال جاری این ظرفیت را به بیش از 5 میلیون مگاوات برسانیم.
 

افزایش درآمد ناخالص و برنامه افزایش سرمایه

این مقام مسئول از پیگیری افزایش درآمد ناخالص شرکت به 200 میلیارد تومان در سال جاری خبر و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های قانونی از طریق شرکت های تولیدکننده برق پیگیر افزایش قیمت ها، کاهش تعمیرات و بهینه سازی هستیم. اکنون دارایی غیر جاری بالغ بر 392.5 میلیارد تومان، دارایی های جاری 250 میلیارد تومان، بدهی های جاری 13 میلیارد تومان و بدهی های بلند مدت 262 میلیارد تومان به سهامداران است که امید می رود از این محل با موافقت هیات مدیره، افزایش سرمایه داشته باشیم.

وجه تمایز نسبت به سایر رقبا

صدرا وجه تمایز شرکت نسبت به سایر رقبا را سودآوری مطلوب و افزایش هر ساله آن دانست و عنوان کرد: امید می رود این سودآوری با کاهش زمان تعمیرات، افزایش نرخ ها و بهینه سازی افزایش پیدا کند. شرکت با توجه به تحریم ها در سال های اخیر با شرکت های داخلی قرارداد منعقد و بسیاری از تجهیزات را بومی سازی و نصب کرده که منجر به کاهش ارزبری 15 میلیون یورویی شده است.

ارزش روز دارایی ها و برنامه های آتی

وی اضافه کرد: باتوجه به کارشناسی صورت گرفته در پایان تیر سال جاری، ارزش روز دارایی ها بالغ بر 6.9 هزار میلیارد تومان معادل 330 میلیون دلار برآورد شده و ضریب فروش اضطراری نیروگاه یک درصد است که نشان از بهره برداری مطلوب و حفظ پایداری تولید در این بخش است. این شرکت در حال حاضر برنامه توسعه ای در دستور کار ندارد اما برای سال های آتی استفاده از انرژی های نو یا ساخت نیروگاه گازی در دستور کار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ