کد خبر: ۱۵۷۶۰
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۷/۱۲

واکنش به نامه ۴ وزیر درباره بورس: شورای پول و اعتبار تصمیمات مهم می گیرد
توسط رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت :

واکنش به نامه ۴ وزیر درباره بورس: شورای پول و اعتبار تصمیمات مهم می گیرد

رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت با اشاره به نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور درباره وضعیت بورس و اقتصاد از اتخاذ تصمیمات مهم شورای پول و اعتبار در جلسه هفته اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضوی در نشست خبری امروز با خبرنگاران درباره نامه مهم ۴ وزیر به رئیس‌جمهور که به وضعیت هشداری اقتصاد و بورس اشاره شده و بازتاب گسترده ایی داشت، گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی نامطلوب بوده و کمتر کارشناسی در این موضوع شک دارد. چرا که به دلیل برخی سیاست‌ها و تحریم‌های ناعادلانه نرخ رشد اقتصادی منفی رخ داده و کشور با شرایط نامناسبی مواجه شده است.

وی افزود: هر چند تمام تلاش دولت بر تشخیص و شناسایی عوامل ایجاد کننده رکود و راهکارهای خروج متمرکز بوده اما واقعیت این است به دلیل مشکلات فروش نفت و عدم برگشت درآمدهای ناشی از آن، بودجه کشور با تنگناهای بسیاری مواجه شده است. به طورمثال در برابر رشد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صادره وزارت صنعت و سرمایه‌گذاری طی سال های ۷۳ تا ۸۶ ، سقوط آزاد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی از سال ۸۶ شروع شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اقتصاد ایران با شرایط انقباضی شدید مواجه شده و به چاره‌اندیشی نیاز دارد،دستاورد مهم دولت یازدهم را کنترل تورم دانست و گفت : برای تکمیل خروج از رکود باید سیاست‌های مناسب اعتباری و ایجاد ظرفیت در بخش صنعت و معدن اتخاذ شود که در دستور کار دولت هم قرار دارد. البته منابع گسترده‌ای هم در اختیار دولت نبوده که به بخش صنعت و اقتصاد کشور تزریق شود.
رضوی گفت: قرار است در جلسه سه‌شنبه این هفته شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی گرفته شود.
به گفته وی ایران با توجه به مذاکرات هسته‌ای به دورانی وارد می‌شود که در آن تعامل گسترده و مثبتی با بازارهای جهانی خواهد داشت.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۷/۱۳
0
0
پاسخ
یکی از این اقتصاددانان مملکت اگر ادعای خدمت به مملکت را دارد پاسخ دهد این 850 هزار میلیارد تومان نقدینگی ، تولیدکنندگان میگویند در اختیار ما نیست. بانکها میگویند با کمبود منابع مواجهند ودولت هم میگوید با ما نیست. پس کجاست.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ