کد خبر: ۱۵۷۷۱۳
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۶/۱۸

پیگیری اصلاح قانون بورس و تاسیس کانون سهامداران حقیقی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

پیگیری اصلاح قانون بورس و تاسیس کانون سهامداران حقیقی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام نتیجه جلسه با فعالان بازار سرمایه از بررسی اصلاح قانون بازار و پیگیری تاسیس کانون سهامداران حقیقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه دیروز کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس با جمعی از فعالان بازارسرمایه با هدف بررسی وضعیت بازار به خانه ملت گفت:‌ مهمترین جمع‌بندی و تاکید حاضرین، فعالیت بورس به دور از هرگونه نگاه سیاسی و غیرعلمی بود.چرا که متاسفانه برخی اظهارنظرهای هفته‌های قبل ، بیانگر نبود نگاه دقیق نسبت به این حوزه بود که موجب آسیب شده است.

وی ادامه داد: شرایط فعلی بازارسرمایه ، فرصتی مناسب برای عرضه دارایی‌های دولت است که می‌توان با استفاده از منابع حاصله سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌ها انجام داد.از سوی دیگر بازارسرمایه به دلیل نا آشنایی سرمایه گذاران می‌تواند تهدید باشد. زیرا بازاری ریسکی و نوسان جزو ذات آن بوده و بعضا برخی اتفاقات غیرطبیعی رخ می دهد. براین اساس نمایندگان در هفته‌های گذشته تذکرات جدی به مسئولان بورس داده‌‌اند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه جلسات کمیسیون اقتصادی با تشکل‌های حقیقی و فعالان بازار سرمایه ادامه خواهد یافت، افزود : قرار شده قانون بازار سرمایه مصوب سال 84 و اصلاح شده سال 88 ، مجددا بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد.گزارش نظارتی نیز در حال جمع‌بندی بوده و بعد از دریافت نظرات کارشناسان و فعالان ، گزارش نهایی در صحن علنی قرائت خواهد شد .

طغیانی توضیح داد: مجموعه‌ای از داده‌ها در مورد بورس وجود دارد که می‌توان براساس تحلیل آنها ، راهبری و عملکرد بازار را رصد، جمع‌بندی و اقدام کرد. همچنین اگر عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی در روند بررسی داده‌ها بیانگر تضییع حقوق سهامداران خرد باشد، مجلس حتما برای احقاق حقوق این سهامداران اقدامات حمایتی را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین تاسیس کانون سهامداران حقیقی، پیگیری می شود. زیرا مطالبه اشخاص حقیقی باید در جلسات و محافل پیگیری شود و در کنار آن نهادهای عامل تثبیت بازار باید تقویت شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدارحفیقی | ساعت ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۶/۱۸
0
0
پاسخ
سهامداران خرد بیچاره شدند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ