کد خبر: ۱۵۷۷۸۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۰

گرایش فولاد مبارکه به سمت تولیدکنندگان باکیفیت مواد اولیه
کارشناس واحد کنترل کیفی مطرح کرد:

گرایش فولاد مبارکه به سمت تولیدکنندگان باکیفیت مواد اولیه

کارشناس واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه گفت: این شرکت با رویکرد افزایش تولید کیفی و برای تامین بیشتر کنسانتره ورودی به کارخانه به سمت تامین‌کنندگان جدید معادن گرایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غفار دانشمند درباره آغاز طرح موضوع کنترل و ارزیابی کیفیت مواد اولیه ورودی به فولاد مبارکه گفت: این شرکت با رویکرد افزایش تولید کیفی و برای تامین بیشتر کنسانتره ورودی به کارخانه به سمت تامین‌کنندگان جدید معادن گرایش یافت. در نتیجه حجم زیادی کنسانتره به کارخانه وارد شد. در ابتدا به دلیل پایین بودن مشخصات کیفی کنسانتره‌های ورودی جدید، کیفیت محصول در ناحیه آهن‌سازی تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: بر اساس برنامه مدون و مشترک بین مدیریت‌های کنترل کیفی، آزمایشگاه، خرید و ناحیه آهن‌سازی از ابتدای سال 99 برای تامین پایدار کیفی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، کارگروهی برای ارزیابی تامین‌کنندگان تشکیل شد. کنترل کیفی ناحیه آهن‌ سازی همگام با سایر قسمت‌ها ضمن بازدیدهای مستمر از این تامین‌کنندگان برای ایجاد ساختار کنترل کیفی و ارتقای کیفیت محصولات، ممیزی و مشاوره کرد و پس از تفهیم خواسته‌های کیفی به آنها توانمندی و شایستگی این معادن و شرکت های تولیدی را مورد ارزیابی قرار داد.

این کارشناس عنوان کرد: نتیجه این فعالیت‌ها منجر به ایجاد برنامه نرم‌افزاری کیفیت شد که با استفاده از کلیه اطلاعات متغیرهای کیفی مورد نظر کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، نمره کیفیت را محاسبه می‌کند. برای بدست آوردن نمره کیفیت، کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی همراه با کارگروه بازدید کننده از معدن یا کارخانه تامین ‌کننده، تمام قسمت‌های موردنظر تولید را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و دیدگاه‌های فنی و راهکارهای تخصصی را در جلسه‌ای با مدیریت آن واحد در میان می‌گذارد.

دانشمند تصریح کرد: در پایان کنترل کیفی آهن‌سازی از محصول تولیدی واحد نمونه‌گیری می‌کند و این نمونه در آزمایشگاه فولاد آنالیز می‌شود. نتایج هر یک از متغیرهای کیفی این نمونه با استفاده از نرم‌افزار تبدیل به نمره یا عدد برای آن می‌شود. حاصل جمع این اعداد مشخص می‌کند شرکت تولیدی از لحاظ کیفیت در چه جایگاهی نسبت به دیگر تامین‌کنندگان قرار  دارد. در مجموع با این روش کنترل کیفی، فولاد مبارکه جایگاه کیفی تولیدکنندگان را بدست می‌آورد. تمام تامین‌کنندگان با یک روش بررسی می‌شوند و کار بر مبنای یک فرآیند انجام می‌گیرد. با انجام این ارزیابی شرکت های تامین‌کننده در مسیر ارتقای کیفیت قرار می‌گیرند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد میزان گوگرد موجود در مواد اولیه ارسالی از یکی از معادن در تیر ماه نسبت به ماه‌های قبل به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ