کد خبر: ۱۵۸۴۶۵
۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۷/۷

وعده سخت وزیر پیشنهادی وزارت صنعت: حذف انحصار خودرو و کاهش قیمت

وعده سخت وزیر پیشنهادی وزارت صنعت: حذف انحصار خودرو و کاهش قیمت

وزیر پیشنهادی صنعت وعده هایی سخت مانند شکست انحصار خودرو سازی و تنوع محصولات ، کاهش قیمت تمام شده خودرو از طریق کاهش قیمت مواد اولیه و افزایش تولید داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم‌حسینی که اح با اشاره به اینکه افزایش عرضه خودرو یکی از مهم‌ترین اولویت‌ های وزارت صنعت است به خانه ملت گفت: اگر شرایط اجازه دهد باید انحصار را در خودروسازی بشکنیم و فضا را برای تنوع خودرو در بازار مهیا کنیم.

وی افزود: قیمت تمام شده خودرو، هزینه‌های بسیاری داشته و احتمال دارد طی سه تا چهار ماه آینده طبق بررسی کارشناسی که پیش از قبول مسوولیت انجام داده ام با همکاری کارشناسان دولت و مجلس تدابیری اتخاذ کنیم تا قیمت‌های مناسبت‌تری برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های خودرو تعیین کنیم تا قیمت خودرو حدودی کاهش یابد.

رزم حسینی ادامه داد: نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو به هم خورده که بخشی مربوط به سیاست‌های پولی و مالی و هدایت نقدینگی به سمت بورس بود. در این رابطه باید با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نشست‌هایی داشته باشیم تا بتوان اوضاع را بهبود بخشید. در این شرایط ، باید همزمان تولید را افزایش دهیم و هم فضا را برای رقابت مهیا کنیم تا قیمت‌ها در بازار متعادل تر شوند.

براساس این گزارش، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن هم درباره جلسه دیروز با وزیر پیشنهادی صنعتريال گفت:  مقررات زدایی، چابک سازی سازمانی، تمرکز زدایی و اختیار دادن به ادارات استان‌ها، هماهنگ سازی تصمیمات وزارت‌خانه با صنایع و معادن بخش خصوصی، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، فساد زدایی، دولت الکترونیک و مبارزه با رانت خواری ، تکمیل زنجیره معدن و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ، تنظیم بازار با اعمال اصلاحات و جراحی و واگذاری تامین نهاده‌های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی از جمله برنامه‌های رزم‌حسینی بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ