کد خبر: ۱۵۸۵۳۲
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۷/۸

ارتباط فاسد وزیر پیشنهادی با دو شرکت بورسی/دو تابعیتی و تحصیلات و تجربه اندک
نمایندگان مخالف مدعی شدند:

ارتباط فاسد وزیر پیشنهادی با دو شرکت بورسی/دو تابعیتی و تحصیلات و تجربه اندک

جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت با موافقت ها و مخالفت های حاشیه دار و اتهام فسادهایی درباره دو شرکت بورسی ملی مس و هپکو همراه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس که برای تصمیم گیری در مورد رای اعتماد یا عدم اعتماد به علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت و در غیاب روحانی برگزار شد، موافقان و مخالفان وی نکاتی را مطرح کردند:

نظر موافقان

احسان ارکانی : گزینه پیشنهادی ، نگاه توسعه گرا دارد و همواره منتقد سیاست‌های غلط اقتصادی دولت بود . وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است. عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بود. زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

بدون شک دو تابعیتی بودن رزم حسینی تائید نشده و هیات تحقیق از مدیران دوتابعیتی نیز این موضوع را تائید نکرده است. وی قوانین مزاحم تولید را می‌شناسد. زیرا در بخش خصوصی فعال بود .

متاسفانه برخی عنوان می‌کنند، چون رئیس جمهور امروز نیامده و به مجلس توهین کرده نباید به رزم حسینی رأی داد. اما رأی ندادن در شرایط کنونی تنبیه کردن بازار و مردم است.

حسین نوش آبادی: ارتقاء تولید با فناوری و ارزش افزوده کالا، احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی، حل مشکلات واحد‌های بحران زده، تأمین مواد اولیه این واحد‌ها با اولویت تأمین در داخل ،برندسازی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در سال جهش تولید، توجه به صادرات با در نظر گرفتن مزیت نسبی و زنجیره تأمین کالا، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حرکت به سمت بومی‌سازی، توسعه و ارتقاء صنعت قطعه‌سازی و توجه به ساماندهی بازار خودرو ، احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، تنظیم بازار فولاد، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و تجاری در سفارتخانه‌های خارج از کشور، توسعه نمایشگاه‌ها و بازار‌های مشترک بین‌المللی با مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی با در نظر گرفتن سیاست‌های تنظیم بازار در داخل کشور، توسعه صادرات و مبادلات مرزی و گسترش تجارت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری در زیرمجموعه وزارتخانه، حذف رانتخواری و فروش مجوز و حواله و امضا‌های طلایی، پاکسازی و استفاده از نیرو‌های جوان، متخصص، وفادار به نظام و انقلاب، ایجاد پنجره واحد تجاری و سرمایه‌گذاری باید در دستور کار وزیر آینده باشد .

اردشیر مطهری :  مردم ذره ایی به روحانی اعتماد ندارند. لذا به وزیری که دو دهه در کانادا زندگی کرده نیز اعتماد نخواهند کرد.

وزیر پیشنهادی باید درباره ارتباط با زکی اسدی و علی اکبر پوریانی و فسادها ، شفاف سازی کند. دوتابعیتی رزم حسینی انحرافی است تا از فساد اقتصادی مجموعه های وی غافل شویم. باید درباره فروش شرکت صوری به شرکت ملی مس شفاف سازی کنید. وی از اوایل دهه هشتاد با پوریانی از مافیای معدن کرمان شراکت داشته و به همراه برادر خود جواد رزم حسینی و محمدعلی و محمدرضا و محمدمهدی رزم حسینی نیز با شرکت های معدنی و فولادی برای فرار از مالیات ، معاملات فراوانی را انجام داده اند.

وزیر پیشنهادی باید درباره فروش شرکت ورشکسته خود به شرکت ملی مس سرچشمه توضیح دهد. وی خرداد 84 به همراه مسعود خبازی و علی اکبر پوریانی هیات مدیره شرکت خدماتی بازرگانی یارانه مس را راه اندازی و رزم حسینی به عنوان هیات مدیره، پوریانی به عنوان نایب رئیس و خبازی به عنوان نایب رئیس این شرکت فعالیت را آغاز کرده و بخش قابل توجهی از سهام بی ارزش این شرکت را به سرمایه گذاری مس سرچشمه فروختند.

رزم حسینی سهام بی ارزش شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی صوری را هم به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران فروخت. همچنین بخشی از سهام شرکت صوری را به شرکت آتیه اندیشان مس فروخت و در دهه 90 نیز پس از آنکه در دولت روحانی سمت می گیرد، بازماندگان، شرکت را ورشکسته اعلام می کنند و با هزینه گزاف به شرکت های مهم مس فروخته می شود.

مهرداد ویس کرمی : تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس بوده و برازنده کشوری با این حجم از افراد تحصیل کرده نیست که ناخدایی را به کسی بسپارد که به علم روز و پژوهش تسلط ندارد. آیا دلبستگی وی به بخش خصوصی و فعالیت در واردات خودروهای سنگین ، اجازه داوری در میان منافع مردم مظلوم ایران و غول های واردکننده را می دهد؟

گویا قصد دارید با مدیران فعلی کار کنید، با این وضعیت باید فاتحه صنعت لرستان را بخوانیم. برنامه اعلامی در حد برنامه کسی که در حیطه صنعت استخوان خرد کرده باشد، نیست و در اشراف وی به جزئیات تردید است . عدم تجربه کاری ، نگران کننده است .

محمدحسین فرهنگی:ازابهامات سوابق رزم حسینی این است که چرا وی از کشور خارج شد؟چرا مدت طولانی در کشورهایی که تروریست‌ها و غارت گران و فراریان در آن پناه گرفته‌اند، حضور داشته و کار واردات را انجام می‌داد؟

کاری که رزم‌حسینی در سال‌های گذشته انجام داد این بود که شرکت هپکو را به این وضعیت کشاند. واردات ماشین‌آلات دست دوم به وفور و از طرق مختلف، تنها سابقه‌ وی است که آسیب جدی به بخش تولید زد.

یکی دیگر از مسائل در رابطه با سوابق و عملکرد رزم‌حسینی نبود مهارت‌های لازم برای مدیریت عالی است که این مسئله در نشست‌های اخیر وی با نمایندگان ، مشهود بود.

شرکتی به نام همیار ماشین که رزم‌حسینی مسئول و مالک آن است، اقدام به دریافت مجوز از وزارت نفت برای واردات ماشین‌آلات مهندسی می‌کند که پس از مدتی مجوز باطل می‌شود.پس از آن اقدام به جعل مجوز کرده اما این اقدام شناسایی و کشف می‌شود. کارمند متخلف از وزارت نفت اخراج می‌شود. حال سوال پیش می‌آید که این اقدام برای چه موضوعی بود؟ برای موضوعی بوده که با انجام آن هپکو و هپکوها را از بین ببریم.

سوابق رزم‌حسینی در مسائل اقتصادی نیز مثبت و مفید نیست و آمده است که رهبری الگوی قلعه‌گنج را تأیید کرده‌اند اما رهبری در این رابطه نوشته‌اند نقاط ضعف و قوت الگوی قلعه گنج بررسی شود. از طرفی وی موفق به کسب عنوان بهترین شرکت خصوصی ایران در کنفرانس جهانی ماشین‌آلات در چین شده است. یعنی مهمترین واردکننده ماشین‌آلاتی که تولید داخل را به روز سیاه کشانده است .

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ