کد خبر: ۱۵۸۵۸
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۷/۱۷

جمعه سفید بازارهای جهانی با افزایش قیمت نفت، طلا و فلزات

جمعه سفید بازارهای جهانی با افزایش قیمت نفت، طلا و فلزات

در پی افزایش امروز قیمت های جهانی نفت و همچنین طلا و فلزات جهانی و رشد شاخص بورس ها، برخی از جمعه سفید بازارهای جهانی سخن گفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه معاملات امروز نفت ، طلا و فلزات و شاخص بورس های آسیایی و اروپایی موجب شد تا برخی فعالان و کارشناسان از جمعه سفید بازارهای جهانی سخن بگویند.هرچند نمی توان به این اطلاق چندان تکیه کرد.

براساس این گزارش، هر چند هنوز تکلیف افزایش نرخ بهره آمریکا مشخص نشده و رقابت شدید و نفتی عربستان با کشورهایی مانند ایران ادامه دارد اما رویترز اعلام کرد با مشخص شدن عدم عجله فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره ، یک گروه پیش بینی کننده تاثیرگذار پیش بینی کرد قیمت ها افزایش یابد. به همین دلیل امروز جمعه قیمت نفت در مسیر بیشترین افزایش هفتگی در 6 سال گذشته قرار گرفت.

گروه پیش بینی کننده پیرا انرژی با انتشار گزارشی پیش بینی کرد قیمت نفت تا پایان سال آینده به 70 و در سال 2017 به 75 دلار می رسد.

به این ترتیب قیمت هر بشکه نفت برنت با 90 سنت رشد به 53 دلار و 95 سنت رسید و در مسیر افزایش قیمت 12 درصدی هفتگی قرار گرفت. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و 35 سنت، معادل 2.7 درصد افزایش یافت و به 50 دلار و 78 سنت رسید که بالاترین رقم از بیش از 2 ماه اخیر است.

وضعیت مذاکرات بانک مرکزی آمریکا نشان داد تعداد بیش از حد انتظاری از سیاستگذاران موافقت کرده اند تا فعلا برای اولین افزایش نرخ بهره یک دهه گذشته دست نگه دارند. این اخبار موجب تقویت شاخص ها شد و شاخص های مهم اروپایی به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسیدند. ارزش سهام های آسیایی نیز افزایش یافت.

تاماس وارگا تحلیلگر نفتی موسسه پی وی ام اویل اسوشییتس گفت:صورت مذاکرات فدرال رزرو و پیش بینی های گروه پیرا  امروز عامل اصلی حرکت قیمت ها است.این افزایش ممکن است برای مدت کوتاهی پایدار بماند، اما احتمالا هفته آینده از دست خواهد رفت، زیرا ما به طور کلی در بازار با فزونی عرضه قرار داریم.

بازار طلا در واکنشی همراه با تاخیر به انتشار صورت مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا، امروز حدود یک درصد افزایش یافت و قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1147 دلار و 56 سنت رسید.

همچنین امروز قیمت مس، آلومینیوم، روی ، سرب در بازارهای جهانی به ترتیب 5160 ، 1552، 1662 و 1667 دلار بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ