کد خبر: ۱۵۹۰۷۲
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۷/۲۱

جذابیت سهام کوچک برای سرمایه گذاری و امیدواری به بازگشت نقدینگی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

جذابیت سهام کوچک برای سرمایه گذاری و امیدواری به بازگشت نقدینگی

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به جذابیت بیشتر سهام کوچک گفت: پیش بینی دقیق روند معاملات بورس تا پایان سال کمی دشوار است و باید به بازگشت سرمایه های خارج شده امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد احمدی نسب با بیان اینکه بازار در چند وقت اخیر با ورود به کانال یک میلیون و ٤٦٠ هزار واحد به کف معاملاتی شاخص بورس رسید به ایرنا گفت: اکثر نمادها در پایین ترین حالت قیمتی قرار گرفتند. شاخص هم وزن در مقطعی که شاخص کل تمایل چندانی به رشد نداشت، مثبت شد و بعد از این اتفاق شاهد قرار گرفتن بازار در مسیر صعودی بودیم.

وی افزود: به نظر می رسد بازار در وضعیت فعلی به تعادل رسیده باشد. روند کنونی را نمی توان جدید تلقی کرد زیرا برخی از سهام شاخص ساز مانند "فولاد، فملی و شپنا" زمینه ساز روند صعودی بازار بودند. این شرکت ها به نسبت سهم های کوچک در روند اصلاحی اخیر با نزول زیادی همراه نبودند به همین دلیل اکنون سهام کوچک برای سرمایه گذاری در بازار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر سهم ها برخوردارند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: روندی که بازار در پیش گرفته، صعودی ملایم است و نمی توان آن را مانند رشدی دانست که بازار از ابتدای سال تا پایان تیر ماه در بازار تجربه کرد به همین دلیل به واسطه شرکت های کوچکتر با روند ملایم صعودی همراه خواهیم بود. با توجه به اینکه شاخص بورس به کف کانال رسیده بنابراین در بازار با روند اصلاحی چندان زیادی همراه نخواهیم بود و طبق بررسی های انجام شده شاخص به عددی کمتر از کانال کنونی نمی رسد.

احمدی نسب به ریسک های تهدید کننده معاملات بورس اشاره و عنوان کرد: یکی از بحث هایی که وجود دارد، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. با توجه به صحبت های مطرح شده از سوی بایدن مبنی بر صلح با ایران و کاهش تنش های موجود، انتظار برخی از فعالان بازار کاهش قیمت دلار  است.

تاثیر تحریم ١٨ بانک ایرانی در بورس

وی درخصوص تحریم اخیر ١٨ بانک ایرانی از سوی آمریکا و تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه توضیح داد: این موضوع چیز جدیدی نیست و سال ها است همین تحریم ها برای ایران وجود داشته است. دولت راهکارهای زیادی را برای این موانع در نظر گرفته تا مراودات مالی را انجام دهد. بازار سرمایه مبتنی بر تحلیل و دانش است. سهامداران فقط براساس انتخاب نسبت به سرمایه گذاری در این بازار اقدام نکنند بلکه بهتر است تحلیل درست داشته باشند و نباید در این بازار متکی بر حقوقی ها و دولت باشند.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: افرادی که با تحلیل وارد این بازار می شوند نباید با دید کوتاه مدت نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند بطور حتم باید دید بلندمدت داشته باشند و برای کسب بازدهی های معقول صبور باشند. بورس بازاری برای دلالی نیست که برای کوتاه مدت نوسان گیری کنند و از بازار خارج شوند. افراد برنده سهامداران صبوری هستند که با دید بلندمدت به این بازار ورود می کنند.

پیش بینی سخت معاملات بورس تا پایان سال

احمدی نسب در خصوص پیش بینی روند معاملات بورس تا پایان سال گفت: پیش بینی دقیق این موضوع کمی دشوار است. چون بازار در وضعیت حساسی قرار دارد و باید دید تا چه میزان شاهد بازگشت اعتماد سرمایه گذاران در این مدت به بازار خواهیم بود. با توجه به اتفاقات ، برخی سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در بورس بدبین شدند و به دنبال خروج سرمایه ها هستند. بنابراین باید در انتظار تصمیم گیری سهامداران بوده و امیدوار باشیم سرمایه های خارج شده از دوباره وارد بورس شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ