کد خبر: ۱۵۹۲۹۹
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۷/۲۸

ایران پول بلوکه شده در چین ندارد/  توضیح درباره چند موضوع
سخنگوی وزارت خارجه:

ایران پول بلوکه شده در چین ندارد/ توضیح درباره چند موضوع

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه ایران پول بلوکه شده ای در چین ندارد، درباره لغو تحریم تسلیحاتی، انتخابات آمریکا، سقوط هواپیمای اوکراینی و... توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز با اعلام اینکه ایران پول بلوکه شده ای در چین ندارد،گفت: ایران منابعی در چین دارد که برای تامین نیازها استفاده می‌کند و این جدا از پول بلوکه شده در ژاپن، عراق و یا کره جنوبی است.

وی افزود: طبق اظهار نظر برخی رسانه ها با توجه به لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران، فقط یک جنبه برجام اجرایی شده و سایر جنبه ها مربوط به مسائل اقتصادی تحقق پیدا نکرده و مردم با مشکلات بسیاری برای تامین نیازهای اساسی مواجه هستند. تردیدی نیست اما در جنگی ناخواسته و تحمیلی قرار گرفته ایم و چاره ای جز پیروزی نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع تحریم های تسلیحاتی و رفع محدودیت های مربوط به آن ربطی به تحریم های آمریکا علیه ایران بعد از خروج از برجام ندارد. آنچه که در این زمینه محقق شده یکی از ابعاد برجام است امااین از وظیفه دولت نمی کاهد و همه تلاش ها در این چارچوب صورت می گیرد.

خطیب زاده درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت : برای ایران فرقی نمی کند که ترامپ پیروز انتخابات باشد یا بایدن، البته ترامپ جنایاتی مرتکب شده که بایدن نشده است!

وی افزود: در تماس تلفنی ظریف و همتای ژاپنی درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی رایزنی و بر اهمیت دسترسی ایران به منابع مالی در ژاپن تاکید شد و امیدواریم که طرف ژاپنی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی به وظایف عمل کند.

خطیب‌زاده ادامه داد: نشست هیئت ایرانی و اوکراینی در ارتباط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی امروز آغاز شده و درباره ابعاد حقوقی این موضوع، جبران خسارت به خانواده‌ها و خطوط هواپیمایی رایزنی می‌کنیم و در این قضیه کانادا طرفیتی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ