کد خبر: ۱۶۰۹۲۹
۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۸/۱۴

قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد / تکلیف انجمن صنفی
توسط سازمان حمایت :

قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد / تکلیف انجمن صنفی

سازمان حمایت با اعلام اینکه فروش بیش از ۱۷.۵ و ۲۹۰ هزار تومانی سیمان پاکتی و فله ، تخلف است ، انجمن صنفی را به مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان حمایت در واکنش به افزایش قیمت سیمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از آنجا که در شرایط حساس کنونی برخلاف فراوانی کالا و تولید مناسب، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود به‌منظور تا‌مین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت در تمام استا‌ن‌ها موظف به تشدید نظارت بر این بازار هستند.

حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت استا‌ن ها، موظف هستند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری سایر حوزه‌های ذی‌ربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار داده و درخصوص تخلفات احتمالی عاملان توزیع عمده و خرده‌فروش بدون کوچک‌ترین اغماضی برخورد کنن

انجمن‌ تولید کنندگان سیمان ضمن بررسی دلایل کمبود و افزایش قیمت در سطح تولید و عرضه، مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها در جهت افزایش تولید و عرضه و تسهیل شرایط فروش مستقیم محصول به مصرف‌کنندگان نهایی توسط کارخانه‌های تولیدی و فروش به عاملان مجاز و کاهش واسطه‌گری در این بخش با رعایت دستورالعمل نظارت بر بازار است.

انتظار می‌رود در حوزه اصناف نیز اتحادیه و تشکل‌های مربوطه، اقدامات نظارتی را تشدید و ضمن پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق موجبات آرامش بازار را فراهم کنند.

نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است و فروش بالاتر ازنرخ مصوب توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب و با متخلفان برخورد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پپام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ