کد خبر: ۱۶۱۰۷۸
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۸/۱۸

مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا
سرپرست طلای زرشوران مطرح کرد:

مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا

سرپرست شرکت طلای زرشوران با اشاره به مزایای چندگانه معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا از راه اندازی آن با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و معدن طلای زرشوران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن نادری با اشاره به اینکه معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا به زودی با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و معدن طلای زرشوران راه اندازی می شود، گفت: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و افزایش تولید، کاهش هزینه های نگهداری و جابجایی، امنیت حفظ سرمایه برای دارنده اوراق و کاهش فاصله زمانی بین تولید و متقاضی خرید از جمله مزایای این طرح است.

وی افزود: حذف واسطه ها، شفاف سازی و کمک به ثبات قیمت ها، استاندارد سازی شمش های طلا براساس ISO۱۷۰۲۵، قابلیت نقدشوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، عدم وجود محدودیت زمانی برای خرید طلا و ریسک خرید و فروش پایین نیز از دیگر مزایای این معاملات بشمار می رود. با توجه به اینکه شرکت طلای زرشوران، دولتی و متعلق به ایمیدرو است لذا ورود به بازار سرمایه باید از طریق سازوکارهای قانونی انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به استقبال مردم از بورس و  صدور اوراق ۱۰۰سوتی، پیش بینی می شود تقاضای کافی و ۱۰۰درصدی برای فروش گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا وجود داشته باشد. با توجه به اینکه امکان خرید شمش های یک کیلویی جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس انداز مردم وجود ندارد با راه اندازی این معاملات در بورس کالا، امکان خرید طلا برای عامه مردم به میزان سپرده و نقدینگی جامعه فراهم می شود.

نادری اضافه کرد: عرضه محصولات مختلف در بورس مزایایی برای تولیدکننده ،مصرف کننده و اقتصاد به همراه دارد. نرخ های عرضه کالاها در بورس کالا عادلانه است زیرا براساس عرضه و تقاضا تعیین می شوند. با توجه به وجود اتاق پایاپای بورس، امنیت معاملات در بورس تضمین شده و درصورت تخطی هر یک از طرفین مجبور به پرداخت خسارت طرف مقابل خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ