کد خبر: ۱۶۱۰۹۱
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۸/۱۸

واکنش بورس و دلار ، سکه ، طلا و خودرو به قطعیت حضور جو بایدن در کاخ سفید

واکنش بورس و دلار ، سکه ، طلا و خودرو به قطعیت حضور جو بایدن در کاخ سفید

بازارهای داخلی به حضور جو بایدن در کاخ سفید،واکنش نشان دادند و دربرابر افت ۲۵۷ سهم از ۳۰۸ شرکت بورسی و فرابورسی وریزش ۲۲ هزارتایی شاخص، دلار ، سکه ،طلا و خودرو هم با نوسان همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از قطعی شدن شکست ترامپ و حضور جو بایدن در کاخ سفید ، همه بازارهای داخلی و خارجی با نوساناتی همراه شده و به این رویداد مهم سیاسی واکنش نشان دادند.

براساس این گزارش در ایران بازار سهام به دلیل کاهش قیمت دلار به کانال 22 هزار تومانی و اثر این متغیر بر شرکت های صادرات محور با ریزش بیش از 22 هزار واحدی شاخص و ثبت رقم 1.24 میلیون واحدی روبرو شد و ارزش معاملات بورس و دو بازار اول و دوم فرابورس به 3.28 هزار میلیارد تومان رسید .

بررسی های جزیی تر هم حکایت از آن دارد که از میان 308 سهم بورسی و فرابورسی ، تنها 51 سهم ( 36 نماد بورسی و 15 فرابورسی ) مثبت بودند و 257 سهم دیگر با افت قیمت داد و ستد شدند.

از سوی دیگر در حالی قیمت اکثر سهام نسبت به چهار ماه قبل به شدت ارزان شده و سرمایه گذاران پرریسک در حال خرید پلکانی سهام ارزشمند هستند که دلار هم بعد از کاهش حدود 2 هزار و 500 تومانی دیروز ، امروز با افت 1610 تومان دیگر به 22 هزار و 890 تومان رسید اما در ادامه با کاهش فشار فروش و فروکش شدن التهابات به 23 هزار و 200 تومان بالغ شد.

این جریان ریال موجب تقویت بازار سکه و طلا نسبت به دیروز و اول وقت امروز شد و طی آن سکه تمام جدید که با کاهش حدود یک میلیون تومانی به 11.7 میلیون تومان رسیده بود در قیمت های 12.6 میلیون تومان در حال داد و ستد است . سکه قدیم هم از 11.2 به 12 میلیون تومان و سکه نیم و ربع هم در ارقام 6.8 و 4.7 میلیون تومان ، معامله می شوند.

هر گرم طلای 18 عیار هم بعد از نزول به 11 میلیون و 250 هزار تومان در ظهر امروز ، سیر صعودی در پیش گرفت و به 11 میلیون و 507 هزار تومان رسیده است. 

در بازار خودرو هم گزارش برخی رسانه ها حکایت از کاهش ۲۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی انوع محصول داخلی و خارجی دارد و طی آن پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۲۳۰ به ۲۰۵ میلیون  تومان ، پژو پارس از ۲۶۰ به ۲۴۰ میلیون تومان ، پژو ۴۰۵ از ۲۴۰ به ۲۰۵ میلیون تومان ، تیبا دو از ۱۶۰ به ۱۴۰ میلیون تومان ، ۲۰۷ اتوماتیک از ۶۰۰  به ۵۰۰ میلیون تومان ، پژو ۲۰۰۸ از ۱.۱ میلیارد به ۸۰۰ میلیون تومان ، ساندرو از ۶۰۰ به ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ