کد خبر: ۱۶۱۳۶۹
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۸/۲۵

امروز آخرین مهلت شرکت ها در معرفی بازارگردان / ارجاع قضایی از فردا
مدیر حقوقی بورس تهران اعلام کرد:

امروز آخرین مهلت شرکت ها در معرفی بازارگردان / ارجاع قضایی از فردا

مدیر حقوقی بورس تهران گفت: اگر شرکت‌ های بورسی تا امروز به تعهدات بازارگردانی عمل نکنند، طبق ماده ۵۲ قانون اوراق بهادار به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیر حقوقی بورس تهران طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بورسی اعلام کرد: پیرو مصوبه 7 مهرماه هیات مدیره سازمان بورس در صورتی که شرکت‌های بورسی اقدام به امضای قرارداد بازارگردانی و معرفی صندوق بازارگردان تا یکشنبه 25 آبان نکنند، وفق ماده 52 قانون اوراق بهادار به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

بنابراین گزارش، سعید محمد علیزاده مدیر نظارت بر ناشران بورس پیشتر اعلام کرده بود همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس تهران یا فرابورس اقدام کنند. در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب شده و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیات مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

دراین رابطه ، سازمان بورس اعلام کرده 200 شرکت از 330 شرکت بورسی اقدام به تعیین بازارگردان کرده و 20 شرکت هم حاضر به تمدید قرارداد نشده و بیش از 60 رای تخلفاتی نیز در موضوع بازارگردانی صادر شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ