کد خبر: ۱۶۱۴۷۳
۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۸/۲۷

شستا این هفته هم باز نمی شود/ شرط بازگشایی نماد و پیش بینی مثبت از قیمت
بورس پرس خبر می دهد:

شستا این هفته هم باز نمی شود/ شرط بازگشایی نماد و پیش بینی مثبت از قیمت

توقف نماد شستا در این هفته هم ادامه دار شد و بازگشت این هلدینگ چندرشته ایی بعد از حدود ۴۵ روز غیبت، منوط به معرفی بازارساز از سوی سهامدار عمده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین پیگیری ها از شستا که از 17 شهریور به دلیل بررسی اطلاعات و سپس وضعیت ناخوش بازار و در ادامه به علت برگزاری مجمع سالانه و لزوم معرفی بازارگردان ، بسته مانده ، نشان می دهد بازگشایی نماد این هلدینگ امروز و فردا نخواهد بود و احتمالا" باید منتظر هفته آینده و بعد از معرفی بازارساز بود .

براساس این گزارش ، بررسی های بورس پرس از این نماد حکایت از آن دارد که سازمان بورس بعد از معرفی هفته قبل شرکت تامین اندیش رفاه پردیس به عنوان بازارگردان شستا، مسئولیت بازگشایی نماد را به بورس تهران محول کرده اما باید بازار ساز این شرکت هم مشخص و معرفی شود تا زمینه بازگشت به تابلو فراهم شود.

در این میان یک مقام مسئول به بورس پرس گفت : بعد از نهایی شدن بازارگردان شستا و جلسه هفته قبل با مسئولان سازمان بورس ، مقرر شد از طرف سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده شستا و بانک رفاه ، بازارساز هم مشخص و به بورس تهران معرفی شود. بنابراین انتظار می رود نماد شستا هفته آینده و به شرط معرفی بازارساز باز شود.

وی ادامه داد: این احتمال هم وجود دارد که بورس تهران بدون بازارساز، اقدام به بازگشایی نماد کند به نظر نادرست است. با این حال با توجه به شرایط بازار و عملکرد مثبت زیرمجموعه ها، انتظار می رود قیمت گذاری سهام شستا هنگام بازگشایی نماد ، مطلوب و رضایت بخش باشد.

براساس این گزارش، سهام شستا 27 فروردین سال جاری به عنوان بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس ایران، عرضه و با ۸۶۰ تومان کشف قیمت و بعد از رشد قیمت تا 6200 تومان نیمه مرداد به 3714 تومان قبل از توقف نماد در 16 شهریور رسید.

این شرکت با سرمایه 8 هزار میلیارد تومانی ، اولین مجمع سالانه بعد از حضور در بورس را با تقسیم سود 120 تومانی برگزار کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ