کد خبر: ۱۶۲۰۷۹
۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

اوپک برای تمدید سه‌ ماهه محدودیت عرضه نفت توافق کرد / آخرین قیمت ها
وزیر انرژی الجزایر :

اوپک برای تمدید سه‌ ماهه محدودیت عرضه نفت توافق کرد / آخرین قیمت ها

وزیر انرژی الجزایر از توافق اعضای اوپک برای تمدید سه‌ماهه محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه ای نفت در روز تا سه ماه نخست سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، عبدالمجید عطار اعلام کرد: اعضای اوپک در نشست رسمی روز گذشته درباره ضرورت تمدید محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس به توافق رسیدند و برای متقاعد کردن همکاران در گروه اوپک پلاس به منظور حمایت از این اقدام تلاش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اوپک پلاس قرار است توافق کاهش تولید را از ژانویه به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز تسهیل کند اما با توجه به ضعیف شدن تقاضا تحت تاثیر موج دوم کرونا، ادامه محدودیت عرضه در ماه های نخست سال ۲۰۲۱ را بررسی و این موضع مورد حمایت عربستان قرار گرفت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این خصوص اعلام کرد: اختلافات میان روسیه و اوپک به شدت اوایل سال ۲۰۲۰ نیست اما ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برنامه ای برای تماس با سران عربستان پیش از نشست اوپک پلاس ندارد. این اقدام در گذشته به حل اختلافات کمک کرده بود.

با این رویداد قیمت نفت با ۰.۵ درصد کاهش به ۴۸ دلار در هر بشکه رسید و طبق پیش بینی دویچه بانک در صورت عدم توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس درباره تمدید محدودیت عرضه، قیمت ها ممکن است حداکثر ۱۰ درصد سقوط کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ