کد خبر: ۱۶۲۱۲۸
۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۹/۱۲

بانک صادرات ۵٢.۵ هزار میلیارد تومان وام داد / افتتاح دو پتروشیمی در سال آینده
در ۸ ماه سال جاری رخ داد :

بانک صادرات ۵٢.۵ هزار میلیارد تومان وام داد / افتتاح دو پتروشیمی در سال آینده

بانک صادرات با اولویت ‌قراردادن بخش تولید در ۸ ماه سال، بالغ بر ۵٢.۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت ها داد که معادل ٦٠درصد کل میزان تسهیلات است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر یوسفیان نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک صادرات از پرداخت ٦٠ درصد تسهیلات این بانک به بخش تولید طی ۸ ماه سال جاری خبر داد و گفت: بانک با شناخت مشکلات این شرکت ها، تسهیلات جدید سال را اولویت‌بندی کرد که بخش عمده آن به حمایت و تامین مالی این شرکت ها تخصیص یافته است.

وی افزود: "وبصادر" در اولین قدم ۵٢.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به بخش‌های مختلف تولیدی پرداخت و در مرحله بعد بیش از ٢٠.١ هزار میلیارد تومان اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار برای خرید مواد اولیه و فروش کالا بصورت نسیه صادر کرده است. همچنین در اقدام سوم از شهریور ماه طرح طراوت توسعه را ارائه و عملیاتی کرد تا در قالب اعتبارات اسنادی ریالی به مدت ١٨ ماه بصورت نسیه بتوانند ماشین‌آلات و تاسیسات خریداری کنند ضمن اینکه بدهی این شرکت ها در سررسید اعتبارات اسنادی بصورت سه ساله تقسیط و از آنها دریافت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این  موارد حدود ٤۵ هزار میلیارد تومان به سایر بخش‌های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده که بدون در نظر گرفتن ٤.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بابت حل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، سایر تسهیلات پرداخت شده غیرمستقیم به افزایش فعالیت بخش‌های تولیدی و افزایش تقاضای خرد کمک کرده است.

یوسفیان عنوان کرد: بخش‌های پیشران و بزرگ صنعتی نیز از حمایت بانک صادرات برخوردار بوده‌ و طی دو سال اخیر، دو نیروگاه‌ بزرگ برق به بهره‌برداری رسیده است. نیروگاه مولد برق اسلام آباد و نیروگاه انرژی گستر جم در یزد از دیگر پروژه‌هایی بوده که با نزدیک به ۵٠٠ میلیون یورو عملیاتی شده است. شرکت آلومینیوم جنوب هم با کنسرسیومی از چند بانک دیگر و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در قالب تسهیلات سندیکایی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بانک صادرات در حوزه پتروشیمی نیز حمایت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و امید می رود تا سال آینده دو شرکت پتروشیمی را به بهره‌برداری برساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ