کد خبر: ۱۶۲۲۳۱
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت

ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت

شرکت ذوب آهن در راستای بومی سازی و تولید ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو با تولید انبوه ریل زبانه سوزن به جمع چهار تولید کننده در جهان پیوست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن گفت: تولید ریل زبانه سوزن که مصارف گسترده ای در صنعت ریلی دارد پس از تولید ریل های درون و برون شهری در دستور کار قرار گرفت و طراحی و ساخت غلتک ها، سه ماه طول کشید که توسط کارشناسان این شرکت با کار شبانه روزی با توجه به نیاز انجام شد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در تولید ریل نداریم و برای صادرات آن هم برنامه ریزی کردیم. تولید این محصول سخت تر از تولید ریل های دیگر است و چون هیچ محور تقارنی ندارد، تولید آن پیچیدگی ها و حساسیت های خاصی دارد .کارهای تکمیلی بر روی ریل زبانه سوزن در شرکت دیگری انجام می شود و در نهایت سوزن ریل ملی در خطوط مورد استفاده قرار می گیرد.

یزدی زاده با اشاره به تولید این ریل در 13 متر، ادامه داد: ریل سوزن بصورت عمده جهت تغییر مسیر قطار استفاده می شود و تاکنون متکی به واردات بود . لذا تولید آن موفقیت بزرگ داخلی است و توسعه حمل و نقل ریلی را تسهیل می کند.

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری ذوب آهن نیز در این خصوص گفت: طراحی این محصول توسط کارشناسان انجام شده و با توجه به تجربیاتی که در این زمینه داریم در طراحی و تولید این محصولات جدید هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: دستگاه سوزن به مجموعه ای از ریل های خاص زبانه های سوزن، صفحات اتصال، قطعات ریخته گری یا فورج شده، انواع تراورس ها و ... اطلاق می شود که در خطوط و ایستگاه های راه آهن به منظور تعویض مسیر قطار مورد استفاده قرار می گیرد و امکان تغییر از یک مسیر به  مسیر دیگر را در تقاطع ها فراهم می سازد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سوزن یک وسیله مهم و حیاتی در صنعت ریل است، ادامه داد: ریل سوزن در بین اجزای مختلف سوزن از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها برخوردار است به نحوی که استفاده از ریل سوزن استاندارد در عملکرد صحیح سوزن و جلوگیری از بروز حوادث ریلی بسیار موثر است.

تولاییان با اشاره به اینکه تولید سوزن ریل 60E1A1 دارای پیچیدگی های خاص در طراحی و تولید است، عنوان کرد: این محصول برای سال های طولانی از خارج تامین می شد که علاوه بر ارزبری زیاد موجب وابستگی به کشورهای دیگر نیز شده بود و تولید این محصول نه تنها مانع خروج ارز می شود بلکه در صورت صادرات، ارز آوری نیز خواهد داشت.

وی ریخته گری فولاد این محصول را نیز مهم دانست و گفت: پس از طراحی محصول، تامین قطعات مورد نیاز و آماده سازی خطوط تولید، فولاد ریل سوزن ریخته گری شده و تولید آزمایشی این پروفیل انجام و پس از حصول موفقیت آمیز کلیه متغیرهای مورد نظر، تولید ریل سوزن 60E1A1 بطور انبوه نیز انجام شد. تولید این محصول استراتژیک با توجه به دانش فنی و تجربه نیروهای بخش های فولادسازی و نورد ذوب آهن و در انطباق با الزامات استانداردهای ذیربط صورت گرفت.

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن هم گفت: صفر تا صد این ریل در داخل طراحی شد و تولید آن نسبت به ریل، چند برابر سخت تر بود. بعد از طراحی ، رفع اشکالات انجام شد و سپس به پروفیل رسیدیم و بعد از آن پروفیل معمولی و تولید انبوه حاصل شد. مصرف ریل زبانه سوزن در داخل حدود 2 هزار تن است که البته همین مقدار هم جهت تعویض سوزن های قدیمی مورد نیاز است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ