کد خبر: ۱۶۲۴۰۳
۱۵:۵ - ۱۳۹۹/۹/۱۸

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از قیمت طلا تا انتهای پاییز

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از قیمت طلا تا انتهای پاییز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش بینی قیمت طلا تا انتهای پاییز گفت: نوسانات قیمت باعث شده تا هیچ خریداری در بازار وجود نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم محمد ولی به اقتصادآنلاین گفت: بعد از بازگشایی بازار طلا، قیمت‌ها با شیب ملایمی رو به افزایش بوده که اصلی‌ترین علت آن رشد بهای طلای جهانی است. در این مدت نرخ ارز تغییری نداشته اما ارزش اونس برخلاف هفته‌های پیش صعودی شده است.

وی افزود: قیمت طلا نسبت به ابتدای هفته حدود 30 هزار و سکه 300 هزار تومان گران‌تر شده که این نوسانات قیمت در کنار کاهش توان خرید مردم باعث شده تا حجم تقاضا به شدت کاهش یابد. از آنجا که روند اونس صعودی است، قیمت طلا و سکه هم متاثر از این عامل افزایش خواهد یافت اما اگر نرخ ارز به همین روال ثابت بماند با توجه به کاهش چشمگیر تقاضا با رشد قابل توجهی در قیمت طلا و سکه مواجه نخواهیم شد. در این میان اگر ارزش اونس جهانی مجددا نزولی شود، قیمت طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت.

محمد ولی ادامه داد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با حدود 400 هزار تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به 12.6 میلیون تومان ، سکه طرح قدیم به 11.8 میلیون تومان،  نیم سکه به 6.4 میلیون تومان، ربع سکه به 4.4 میلیون تومان و سکه گرمی به 2.5 میلیون تومان معامله شد. قیمت هر مثقال طلای 17عیار هم به 4.97 میلیون تومان و هر گرم طلای 18عیار به 1.147 میلیون تومان رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ