کد خبر: ۱۶۳۰۷۴
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۶

زیرمجموعه غول خودروسازی هندوستان اعلام ورشکستگی کرد
به علت ناتوانی در پرداخت وام۵۴.۵ میلیون دلاری:

زیرمجموعه غول خودروسازی هندوستان اعلام ورشکستگی کرد

شرکت سانگ‌یانگ زیرمجموعه غول خودروسازی هندوستان به دلیل کاهش شدید فروش و ناتوانی در باز پرداخت وام ۵۴.۵ میلیون دلاری ، اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اتوویک، شرکت سانگ‌یانگ کره‌جنوبی که 75 درصد از سهام آن متعلق به "ماهیندرا" غول خودروسازی هندوستان است در پی شیوع کرونا با دشواری‌های مالی مواجه شده و از عهده بازپرداخت وام 60 میلیارد وون معادل54.5 میلیون دلار برنمی‌آید.

بر اساس این گزارش، سانگ‌یانگ که تاریخ تاسیس آن به سال 1954 برمی‌گردد، طی 2 دهه گذشته با تقلا و دشواری به فعالیت ادامه داد در حالی که دو  خودروساز کره‌ای، کیا و هیوندایی در عرصه‌های جهانی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته اند. البته سانگ‌یانگ در دهه 1990 در بخش خودروهای بلند‌ قامت مخصوص دشت و دمن‌ (SUV) موفقیت‌هایی در بازار اروپا کسب کرد اما در بازار آمریکا هیچ وقت توفیقی به دست نیاورد.

حتی در مقایسه با دوو‌ که از 10 سال پیش سهام اصلی ماهیندرا را خریداری کرده و آن زمان هم ورشکسته به حساب می‌آمد،موفقیتی به دست نیاورده است. بعید است با این سابقه طولانی عدم موفقیت،کسی مایل به خریداری و احیای آن باشد. در بخش وانت‌های لاکچری هم که از سگمنت‌های پررونق و پر سود بازار دنیا به حساب می‌آید سانگ‌یانگ توفیقی به دست نیاورده و سود پایداری نداشته است.

با اینکه تعداد زیادی از خودروسازان دنیا به علت شیوع کرونا با کاهش فروش و سودآوری مواجه شده‌اند اما سانگ‌یانگ حتی پیش از همه‌گیری بیماری هم وضعیت مطلوبی نداشت. این خودروساز بیشتر روی خودروهای شاسی‌بلند و وانت تمرکز داشت و طی 20 سال گذشته بر صادرات تکیه کرده بود. شاید به همین دلیل نتوانسته پول کافی صرف مدل‌های جدید و به روزتر کند تا بتواند در مقابل رقبای سرسخت در دنیا دوام بیاورد.

شانس کسب کمک‌های دولتی این شرکت برعکس خودروسازان اصلی دیگر در کره‌جنوبی که از حمایت دولت برخوردارند،بسیار اندک است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ