کد خبر: ۱۶۳۵۱
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۸/۱۰

خودروسازان بورس ۱۸۰ درجه چرخیدند/ خبر مثبت صنعت/

خودروسازان بورس ۱۸۰ درجه چرخیدند/ خبر مثبت صنعت/ "خودرو" صف خرید شد

در پی اعلام خبر مدیرعامل ایران خودرو منبی بر پذیرش همه شرایط توسط پژو و همچنین بهبود نسبی و مقطعی بورس، امروز سهام شرکت های خودرویی با چرخش ۱۸۰ درجه ایی با اقبال مواجه شدند و برای ایران خودرو صف خرید چند میلیون سهمی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازار سهام به رغم همه ظرفیت های پیدا و پنهان ، در سال جاری هم حرفی برای گفتن نداشته که امروز شرکت های صنعت خودرو به عنوان یکی از جلودارهای اصلی بازار با اقبال سهامداران آن هم با توجه به عملکرد ضعیف و همراه با اعلام زیان اغلب شرکت های این گروه مواجه شدند.

براساس این گزارش، در این رابطه خبر اخیر مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر پذیرش همه شرایط توسط پژو و ادامه همکاری با این شرکت فرانسوی، موجی از توجه ها را به این شرکت و صنعت خودرو متمرکز کرد.

هاشم یکه زارع با بیان اینکه شرکت پژو تمام شروط ایران خودرو را برای ادامه همکاری ها پذیرفته ، گفته است: ایجاد شرکت مشترک با سهام 50 درصدی دو مجموعه ، تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه ای پژو و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری از شروط ایران برای همکاری با پژو بوده است.

وی همچنین حدود دو هفته پیش از وجود بمب خبری در ایران خودرو سخن گفته بود که تاکنون اعلام نشده و معلوم نیست این بمب مربوط به ادامه همکاری با پژو بود ( که بعید به نظر می رسد) و یا اینکه باید منتظر روزهای آینده ماند.

این خبر به همراه بهبود نسبی و مقطعی بازار در روز جاری موجب شد تا سهام شرکت های خودرویی با رشد قیمت و صف خرید روبرو شود. به طوریکه سهام ایران خودرو و سایپا ضمن افزایش 5 درصدی قیمت هر سهم، با صف خرید بیش از 7 و 1.4 میلیون سهمی همراه شدند.

سایر شرکت های خودرو ساز از جمله گروه بهمن و حتی شرکت های زیانده مانند پارس خودرو ، زامیاد و سایپا آذین شاهد رشد قیمت سهام در روز جاری بودند.

با این حال برخی کارشناسان براین باورند با توجه به عدم وقوع رویدادی خاص و ویژه در حوزه اقتصادی و پابرجا بودن شرایط حاکم و غیبت خواسته و ناخواسته اکثر سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی ، اقبال بازار به شرکت های خودرویی و دیگر صنایع کوتاه مدت خواهد بود. اما برخی دیگر معتقدند با توجه به آینده پیش روی مثبت اقتصادی، این چنین جریان هایی نقطه شروع اما آرام برگشت بازار در هفته ها و ماه های آینده هستند.

با این همه باید مانند همیشه منتظر داوری زمان بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ