کد خبر: ۱۶۴۵۸۵
۱۰:۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴

شروط تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و اعمال چند اصلاح
سخنگوی کمیسیون اعلام کرد:

شروط تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و اعمال چند اصلاح

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه سال آینده به صورت مشروط تصویب شده ، چند اصلاح اعمالی را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره تصمیم امروز مجلس برای کلیات بودجه سال آینده که با غیبت حسن روحانی و اعلام نظرات موافق و مخالفل همراره شده گفت: نتیجه رأی‌گیری و مجموع نظرات اعضای کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه بعد از اعمال اصلاحاتی ، موافقت مشروط با این لایحه است .

وی ادامه داد: درآمد317 هزار میلیارد تومانی دولت در مصوبه کمیسیون تلفیق به 455 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین رقم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای از 252 به 368 هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی از 298 به 370 هزار میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این مجموع بودجه شرکت‌ها و بودجه عمومی دولت از ۲ هزار و ۴۹۱ به ۲ هزار و ۸۵۱ هزار میلیارد تومان تبدیل شد.

این نماینده مجلس افزود: به نظر می رسد  لایحه دولت به جای 841 هزار میلیارد تومان حداقل 1050 هزار میلیارد تومان بوده است.

زراع ادامه داد: سیاست کمیسیون تلفیق ، ارز تک‌نرخی و جلوگیری از فساد ناشی از رانت ارزی بود. بنابراین نرخ ارز ۱۷ و ۵۰۰ و نرخ سامانه معاملاتی قید شده است. در این میان از ۲۵ کالای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی ، تنها روغن باقی مانده که طبق گزارش بانک مرکزی در سال جاری طی چند مرحله ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی درباره تغییرات لایحه دولت هم گفت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی که در برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد بود از ۵.۹ درصد پیشنهاد دولت به ۸.۲ درصد افزایش و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری از ۷۵ به ۴۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی افزود: دولت ۵ نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۷ هزار و ۱۵۰، ۱۷ هزار و ۵۰۰ و یک نرخ هم براساس سامانه معاملات الکترونیکی در نظر گرفته بود اما سیاست کمیسیون تلفیق ارز تک نرخی بود و هدف از این کار جلوگیری از فساد ناشی از رانت ارزی بود و این کمیسیون قیمت ارز را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ