کد خبر: ۱۶۴۶۹۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

جلسه روز تعطیل برای حمایت: افزایش یک متغیر، تسریع در تجدید ارزیابی +۶ مصوبه
رییس سازمان بورس اعلام کرد:

جلسه روز تعطیل برای حمایت: افزایش یک متغیر، تسریع در تجدید ارزیابی +۶ مصوبه

رییس سازمان بورس از ۸ مصوبه هیات مدیره در روز تعطیل مانند از جمله تامین ۳ هزار میلیارد تومانی ، افزایش ضریب تعدیل سهام معاملات اعتباری به ۶۰ درصد، تسریع در تجدید ارزیابی دارایی ها و... خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره در روز جمعه ، درباره مصوبات این رویداد به سنا اعلام کرد : در گام نخست و به منظور حمایت از بورس و تقویت طرف تقاضا به صندوق توسعه بازارسرمایه اجازه داده شد تا سقف سه هزار میلیارد تومان نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام اقدام کند.

همچنین مقرر شد ضریب تعدیل سهام و حق تقدم آن در معاملات اعتباری از ۴۵ به ۶۰ درصد افزایش یابد .

طبق بند سوم، مقرر شد دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه با دید تسهیل برای خرید و نگهداری توسط ناشران مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین در خصوص امکان خرید واحدهای صندوق های اختصاصی بازارگردانی برای عموم مردم ، نمونه سازی و طراحی ابزار صورت گیرد.

با تکیه بر مذاکراتی با بانک ها و تمهید مقدمات در شرکت سپرده گذاری مرکزی ، مقرر شد اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک ها در هفته جاری عملی شود . همچنین مذاکره برای تعمیم این خدمات به سایر سهامداران به ویژه سهامداران خرد در دستور کار قرار گیرد.

طبق مصوبه ششم ، بازنگری دستورالعمل سهام ترجیحی به نحوی انجام خواهد شد که امکان اعطای سهام ترجیحی علاوه بر کارکنان مستقیم شرکت‌ها به کارکنان شرکت های زیرمجموعه یا مادر یا هم‌گروه‌ مالی نیز میسر باشد.

به منظور ارتقاء شفافیت و بروز بودن اطلاعات، تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها باید تسریع و تسهیل شود . 

موارد مهم دیگری در راستای ایجاد آرامش بازار ، مشارکت و مسئولیت پذیری ارکان بیرونی و درونی، ارتقای سطح حمایت دولت از بورس و ایفای تعهدات باقی مانده صندوق توسعه ملی به بحث گذاشته شد و پیشنهاداتی تدوین شد که در جلسه شنبه 18 بهمن شورای عالی بورس بررسی خواهد شد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ