کد خبر: ۱۶۵۰۱۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

توصیه استفاده از شاخص جدید به سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار سرمایه
رییس سازمان بورس مطرح کرد:

توصیه استفاده از شاخص جدید به سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار سرمایه

رییس سازمان بورس با رونمایی شاخص جدید صکوک برای سنجش اوراق با درآمد ثابت ، گفت: این شاخص، اطلاعات مطلوبی برای سرمایه‌گذاران و تحلیلگران فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی دهقان ‌دهنوی در جریان رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس با اشاره به اینکه همواره دانش و نوآوری در بازار سرمایه بسیار مورد توجه بوده و در واقع پیش‌برنده آن است، گفت: برای پیشبرد فعالیت‌هایی که در حوزه علم و فناوری انجام و به توسعه اقتصادی منجر می‌شود به تامین مالی نیاز داریم.

وی افزود: بازار سرمایه آمادگی دارد در کنار معاونت علمی و فناوری به تامین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند و در این مسیر از ابزارهای نوآورانه مختلفی همچون تامین مالی جمعی استفاده می کند. تامین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌کند چراکه افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند. این بازار با توجه به تجمیع سرمایه‌های خرد و عمومی به بحث تعاون نیز مرتبط است.

این مقام مسئول ادامه داد: باید از ابزارهای مختلف برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببرد. چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی مانند تامین مالی جمعی کمک بگیرند. آموزش و فرهنگسازی در زمینه بازارها و ابزارهای نوآورانه ضروری است و با توجه به ماهیت شفاف بازار سرمایه باید تمامی شرایط و قوانین سرمایه‌گذاری از طریق این بازارها بصورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

دهقان ‌دهنوی در خصوص شاخص صکوک فرابورس به عنوان شاخصی برای سنجش اوراق با درآمد ثابت ، توضیح داد: امروزه تامین مالی از طریق صکوک در بازار سرمایه به حجم و عمق بالایی رسیده و از این رو طراحی شاخص برای دسته‌های مختلف صکوک جهت سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و محققان بازار سرمایه بسیار کاربردی خواهد بود و از طرفی به شفافیت اطلاعات در بازار بدهی می‌انجامد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ