کد خبر: ۱۶۵۱۸۳
۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی به رغم همه محدودیت‌ها
رییس هیات مدیره شرکت مطرح کرد:

نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی به رغم همه محدودیت‌ها

رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه ضمن اشاره به موفقیت‌های ثبت رکوردها و رشد ۵ درصدی تولید گفت: این شرکت با دسترسی به جدیدترین دانش‌ها و به رغم همه محدودیت‌ها نوید تامین نیازهای فعالان اقتصادی را داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسن تقی نتاج در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو گفت: فولاد مبارکه توانسته با دسترسی به جدیدترین دانش‌ها و علی‌رغم همه محدودیت‌ها نوید تامین نیازهای فعالان اقتصادی را بدهد بویژه در بازه زمانی یکسال اخیر که صنعت فولاد و شرکت فولادمبارکه تحریم‌های ناعادلانه‌ای را شاهد بوده، موفقیت‌های چشمگیری از جمله ثبت رکورد و رشد ۵ درصدی تولید را تجربه کرده و آنچه در آینده فولاد مبارکه مد نظر است، کماکان ادامه همین استراتژی است.

وی افزود: در تلاش هستیم با دسترسی به دانش‌های نو و دیجیتال‌سازی فرآیندهای تولید فولاد این تحول اساسی در صنعت و اقتصاد جهانی را پیگیری کنیم تا فولاد مبارکه بتواند به عنوان اولین شرکت در این عرصه عمل کند. به علاوه با اینکه این شرکت از میان ۱۰۰ شرکت برتر، رتبه چهارم را از نظر شاخص فروش کسب را در سال جاری کسب کرده این نوید را می‌دهیم که در سال‌های آتی این رتبه افزایش یابد. در همین شرایط فولادمبارکه توانست رتبه اول در بین گروه فلزات اساسی را از آن خود کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ورود به حوزه‌ تولید محصولات جدید و استراتژیک در ابر پروژه نورد گرم۲ یک رویکرد ریسک‌پذیرانه را می‌طلبد که فولاد مبارکه این رویکرد را دارد اما اگر این تصمیمات در زمان خود عملیاتی نشود، نمی‌توان به موقع از منافع آن‌ بهره‌مند شد و حتی ممکن است خسارت‌هایی را نیز از منظر اقتصاد ملی بر کشور تحمیل کند. فولاد مبارکه به سهم خود این اقدامات را انجام داده و صورت جلسات مدیریتی و بررسی‌های بدنه کارشناسی این مجموعه نیز مهر تاییدی بر این مطلب است.

تقی نتاج اضافه کرد: همه سطوح مدیران این شرکت قابلیت محقق کردن شعار جهش تولید در عرضه فولاد را دارا هستند اما متاسفانه برخی ابهام هایی که در لایه‌های مختلف سیاست‌گذاری وجود دارد در حال حاضر بصورت ترمز عمل کرده است. تا زمانی که تاییدیه ابتدایی مراجع سیاستگذاری و نظارتی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم ریسک‌پذیری را بصورت کامل اجرایی کرده و اقدامات بعدی که سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد، انجام دهیم. ظرفیت‌ سازی‌ هایی که در زنجیره تولید فولاد در حال انجام است باید بصورت هوشمندانه انجام شود. وزارت صنعت نیز به عنوان محور سیاستگذاری و نظارت فنی این کار باید مراقبت کند که ظرفیت سازی های بیهوده انجام نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ