کد خبر: ۱۶۵۴۹۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۹

ارزیابی معاون سابق سازمان بورس از تغییر دامنه: بازار قفل و معامله گران تماشاگر

ارزیابی معاون سابق سازمان بورس از تغییر دامنه: بازار قفل و معامله گران تماشاگر

معاون سابق سازمان بورس با ارزیابی تصمیم اعمال دامنه نوسان نامتقارن گفت: حجم معاملات از زمان اجرا با اعداد خنده داری معامله و به شدت پایین آمده و اکثر معامله گران تماشاگر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری درخصوص ارزیابی تصمیم اعمال دامنه نوسان نامتقارن با توجه به آخرین اتفاق های روز مربوط به حرفه ای شدن سرمایه‌گذاری و سعی در توسعه نهادهای مالی، زیر سوال رفتن بحث شفافیت شرکت ها با عدم رعایت مطلوب حاکمیت شرکتی، بحث سهام خزانه و بازارگردانی ها، حضور مستقیم در بورس در برنامه بررسی ساختار سیاست گذاری در بازار سرمایه به بورسان گفت: این تصمیم در کوتاه مدت مشروط بر اینکه تجهیز منابعی هم درکنار داشته باشد که بتوان بازار را از این حالت عدم اعتماد خارج کرد، مناسب است.

وی افزود: یکی از راهکارهای از بین بردن فضای عدم اعتماد شکل گرفته طی چند ماه گذشته در بازار سرمایه، بازی با دامنه نوسان است . البته نامتقارن بودن هم جزو تصمیم های سختی است که سازمان بورس گرفت اما اگر کنار این تصمیم، تجهیز منابع هم اتفاق می افتاد، می توانست موثر باشد.

این مقام مسئول سابق ادامه داد: با نگاهی به حجم معاملات از زمان اجرای این تصمیم مشاهده می شود برخی سهم ها با اعداد خنده داری معامله می شوند و گاهاً حجم معاملات سهام بزرگ به میلیون هم نمی‌رسد در حالی که روزهای قبل حجم های ۳۰۰ میلیونی هم معامله می شد. حجم معاملات به شدت پایین آمده و بازار قفل شده و اکثر معامله گران تماشاگر شده اند.

امیری عنوان گرد: نیاز است در کنار این تصمیم که ممکن است در کوتاه مدت آثاری داشته باشد، تجهیز منابع صورت گیرد تا موثر واقع شود و در غیر این حالت، تصمیم خوبی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ