کد خبر: ۱۶۵۹۷۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت توسعه روستایی

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت توسعه روستایی

وزیر ارتباطات با تقدیر از همراه اول بابت توسعه روستایی از راه اندازی ۵G این اپراتور در قشم و بندرعباس طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیین اتصال روستاهای استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران و مسئولان این استان برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در این مراسم با بیان اینکه همه اجزای اجرایی پیگیر امر توسعه روستایی هستند، گفت: در سفر شهریورماه به این استان، وعده پیگیری امر توسعه روستایی داده شد و در راستای این مهم، امروز شاخص توسعه روستایی از 60  به 82 درصد رسیده است. طبق برنامه باید به شاخص 80 درصد می رسیدیم که اکنون از این میزان عبور کردیم.

وی افزود: 281 روستای استان هرمزگان تا امروز به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند و 25 روستای دیگر نیز تا پایان سال به این شبکه متصل خواهند شد که مجموعا 306 روستا می شود. مبنای اتصال 100 درصد روستاها به شبکه است. با تشکر از همراه اول برای کمک به این امر توسعه به زودی فناوری 5G این اپراتور در قشم و بندرعباس نیز راه اندازی خواهد شد و این خبر خوشی برای مردم این مناطق است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه در اجرای پروژه های ارتباطی در مدت زمان کوتاهی و با سرمایه 186میلیارد تومانی در مناطق کوهستانی و صعب العبور کار پیش برده شد، گفت: امروز ارتباطات جزو نیازهای اولیه مردم است و اهمیت آن تنها زمانی که ارتباط قطع شود، درک می شود. سرمایه گذاری در ارتباطات، مفید و نتیجه بخش است و در شرایط کرونایی ابزار ارتباطی تا چه میزان می تواند فرصت های جدید خلق و زندگی مردم را تسهیل کند.

احد قویدل مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان نیز با بیان اینکه ظرف 6 ماه گذشته و با سفر وزیر ارتباطات رشد خوبی در توسعه زیرساخت های ارتباطی استان رقم خورده، گفت: میزان اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات طی این مدت از 60 به 82 درصد رسیده است. همراه اول در این راستا توانسته با ایجاد و ارتقای 97 سایت، 140روستای استان هرمزگان را تحت پوشش خدمات درآورد.

در این مراسم یکی از سایت های احداث شده توسط همراه اول در روستای پور از بخش احمدی بصورت نمادین با حضور فرماندار شهرستان حاجی آباد و دستور وزیر ارتباطات مورد بهره برداری قرار گرفت.

طی دو سال اخیر از 520 سایت جاده ای و روستایی استان هرمزگان 305 سایت توسط همراه اول به فناوری های 3G  و 4G ارتقا پیدا کرده اند که حدود 58 درصد سایت ها را شامل می شود. همچنین از 25 سایت همراه اول در شهرستان بشاگرد 13 سایت به فناوری 3G و 4G مجهز شده اند که حدود 52 درصد سایت ها است.

طبق آخرین آمار منتشره توسط وزارت ارتباطات، همراه اول حدود 45 هزار روستا را تحت پوشش قرار داده که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتور های دیگر است. همچنین بیش از 82 هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی را تحت پوشش قرار داده که از مجموع جاده های تحت پوشش اپراتورهای رقیب بیشتر است.

همراه اول ضمن ارائه آخرین فناوری های تلفن همراه از جمله 5G و خدمات قابل ارائه بر بستر آن با شعار تحقق رویای دیجیتال، توسعه روستایی و توجه ویژه به مناطق محروم را نیز سرلوحه کار قرار داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ