کد خبر: ۱۶۶۶۸۷
۱۵:۱ - ۱۴۰۰/۱/۲۰

امکان ترخیص ۹۰ درصد نهاده‌های تولید بدون کدرهگیری بانک فراهم شد
با مصوبه ستاد اقتصادی دولت :

امکان ترخیص ۹۰ درصد نهاده‌های تولید بدون کدرهگیری بانک فراهم شد

مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت در خصوص تجارت خارجی اعلام شد که بر اساس آن ۹۰ درصد نهاده‌های تولید، بدون کدرهگیری بانک ترخیص می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت از این پس 90درصد نهاده‌های تولید، بدون کدرهگیری بانک بر اساس تعرفه های اعلامی وزارت صنعت و با تأیید وزارت اقتصاد، مشروط به دریافت تعهد از متقاضی مبنی بر ارائه کد رهگیری، حداکثر دو ماه پس از ترخیص درصدی کالا ترخیص می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، وارد کنندگان می توانند شخصا یا از محل ارز اشخاص دیگر با ثبت اطلاعات مربوط به گردش مالی ریالی واردکننده و فروشنده در سامانه جامع تجارت، مشروط به تعهد دو طرف معامله و وجود و تأمین ارز مورد مبادله نسبت به خرید اقدام کنند.

واردات مواد اولیه ورود موقت برای پردازش، تنها پس از انجام ثبت آماری در سامانه جامع تجارت و صدور مجوز نهایی توسط گمرک  مجاز بوده و پروانه صادراتی از این محل، حق واگذاری بابت واردات ندارد و صادر کننده فقط به میزان مابه‌التفاوت واردات و صادرات، متعهد به بازگشت ارز به چرخه اقتصادی است.

حذف پروانه‌های صادراتی سرزمین اصلی به مناطق آزاد و ویژه

همچنین مصوب شد گمرک ایران، پروانه‌های صادراتی صادر شده از سرزمین اصلی به مناطق آزاد یا ویژه که برای مصرف در منطقه استفاده می‌شوند را از گزارش آماری صادرات حذف کند. دارندگان این پروانه‌ها حق واگذاری آن را ندارند.

در صورت صادرات کالا از سرزمین اصلی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و از آنجا به خارج از کشور، صادر کننده متعهد به بازگشت ارز حاصل به چرخه اقتصادی  است.

وارد کننده می تواند ارز مورد نیاز را از محل ارز صادرکنندگان (خود یا غیر) به میزان کوتاژ صادراتی به شکل واردات در برابر صادرات تامین کند که این روش برای پروانه های صادراتی سال 97 و بعد از آن مشروط به ثبت اظهار صادر کننده مبنی بر در اختیار داشتن ارز مربوط به پروانه صادراتی امکانپذیر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ