کد خبر: ۱۶۶۷۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۲

قیمت خودروها تا زمان اعلام تورم ۶ ماهه بانک مرکزی تغییری نخواهد کرد
رئیس شورای رقابت:

قیمت خودروها تا زمان اعلام تورم ۶ ماهه بانک مرکزی تغییری نخواهد کرد

رئیس شورای رقابت گفت: خودروسازان، خواهان لحاظ کردن تورم بخشی ۶ ماهه در دستورالعمل قیمت ها هستند اما تا زمان اعلام بانک مرکزی ، تغییراتی در قمت ها نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا که هفته گذشته با اظهار نظر عجیب مبنی بر اینکه مردم اگر قیمت اعلامی خودرویی گران است، محصول دیگری خریداری کنند ، خبرساز بود در مواضعی جدید به صدا و سیما، گفت: شورای رقابت تصیمی برای دستورالعمل 6 ماهه قیمت خودرو نگرفته و در صورت ادامه ثبات بازار بویژه ارز ، اعلام قیمت ها به بازه زمانی یکساله برمی‌گردد.

وی افزود: خودروسازان با اعمال فشار، خواهان لحاظ کردن تورم بخشی ۶ ماهه در دستورالعمل قیمت ها هستند اما شورای رقابت تا زمان اعلام بانک مرکزی ، تغییراتی نخواهد داد. بنابراین جای نگرانی نیست و مردم مطمئن باشند قمیت‌های اعلامی این شورا ، منصفانه بوده و با بهبود شرایط ، کاهشی خواهد شد.

این مقام مسئول درباره نزدیکی قیمت کارخانه و بازار کوئیک و شاهین ، توضیح داد: این دو خودرو جدید، مشمول دستورالعمل‌های گذشته نمی‌شوند و  روش قیمت‌گذاری این دو متفاوت از دستورالعمل‌های شوراست اما محصولات خانواده سمند و پژو طبق دستورالعمل بوده و در مواردی اختلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار دارند.

شیوا ادامه داد: این نهاد به هزینه‌های جانبی خودروسازان کاری ندارد و قیمت پایه تعادلی دارد که براساس آن تورم بخشی را سال به سال اعمال می‌کند. اگر خودروساز هزینه جانبی دیگری داشته باشد در فرمول قیمت‌گذاری لحاظ نخواهد شد. به همین دلیل قیمت تمام شده خودروساز در مواردی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد بالاتر از قیمت اعلامی شورای رقابت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ