کد خبر: ۱۶۶۷۸۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

آمار کمیته سازش کانون کارگزاران: ۱۱۲ شکایت از شرکت های بورس و ۶ فرابورسی
برای دو ماه پایانی سال اعلام شد:

آمار کمیته سازش کانون کارگزاران: ۱۱۲ شکایت از شرکت های بورس و ۶ فرابورسی

کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش را با مواردی مانند ۱۱۲ شکایت از شرکت های بورسی و ۶ پرونده برای فرابورسی ها در بهمن و اسفند ماه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در بهمن و اسفند سال گذشته را اعلام کرد.

بر این اساس در ابتدای بهمن ۱۰۸ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول دو ماه تعداد ۱۳۸ پرونده وارده و ۱۴۵ پرونده مختومه اعلام شده و در انتهای اسفند نیز ۱۰۱ پرونده در جریان رسیدگی بوده است.

تعداد پرونده های منتهی به سازش و عدم سازش از کل پرونده های مختومه

تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه

از مجموع ۱۳۸ پرونده، تعداد ۱۱۲ شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، ۶ پرونده مرتبط با فرابورس و ۲۰ پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. همچنین از مجموع ۱۳۸ دعاوی وارده تعداد ۱۲۰ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۱۸ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.

در نهایت موضوعات مورد شکایت در دوماهه پایانی سال ۹۹ از مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، استرداد وجه واریزی به حساب کارگزاری، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، مطالبه خسارت ناشی از عدم شرکت در افزایش سرمایه و... بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ