کد خبر: ۱۶۸۱۱۸
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۷

ارزیابی مثبت ظریف از دیدار با همتای ایتالیایی با محوریت روابط دوجانبه، برجام و...

ارزیابی مثبت ظریف از دیدار با همتای ایتالیایی با محوریت روابط دوجانبه، برجام و...

وزیر خارجه با ارزیابی مثبت از دیدار و رایزنی با همتای ایتالیایی،گفت: مذاکرات سازنده ای در خصوص گسترش روابط دوجانبه، برجام، وضعیت منطقه و...انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف که در ادامه تور اروپایی از روز گذشته وارد ایتالیا شده، درباره دیدار اخیر با "لویی جی دی مایو" گفت: در این ملاقات گفت‌وگوهای سازنده ای در خصوص روابط دوجانبه انجام شد.

وی افزود: ایتالیا قبل از خروج آمریکا از برجام به عنوان شریک اقتصادی ایران، حدود 30 میلیارد دلار قرارداد و 5 میلیارد دلار اعتبار تعیین کرده بود که لازم بود برای دوران پس از برجام بازسازی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوران تحریم ها، ایتالیا کمتر از سایر کشورهای اروپایی، تهران را ترک کرده و هنوز بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی در ایران حضور دارند. در این زمینه صحبت و گفت و گوهای خوبی صورت گرفت و طرف اروپایی نیز بر اجرای تعهدات تاکید کرده است.

ظریف گفت: دراین نشست درباره وضعیت منطقه از جمله آخرین تحولات افغانستان، فلسطین، عراق، گفت و گوهای ایران با همسایگان در خلیج فارس و مذاکرات وین، رایزنی و دیدگاه‌های ایران مطرح شد.

بر اساس این گزارش، دی مایو  هم با اعلام آمادگی ایتالیا برای گسترش همکاری های دوجانبه ، ضمن حمایت از اجرای کامل برجام از سوی همه طرف ها، خواستار تبادل نظر و مشورت های فعال با ایران در ارتباط با مسائل مهم منطقه ای و بین المللی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ