کد خبر: ۱۶۸۸۵۲
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۳/۱۸

توصیه نماینده دائم ایران از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

توصیه نماینده دائم ایران از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیه کرد از دستور کار سیاسی در تعامل با ایران فاصله بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاظم غریب آبادی در واکنش به گزارش اخیر رافائل گروسی در مورد پادمان و اظهارات و مواضع عمومی وی، گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یکطرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملات با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری دوجانبه است. این رویکرد می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین طرفین تبدیل شود.

وی افزود: گزارش آژانس با سوابق همکاری سازگاری ندارد و معتبر نیست. چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا و متقاعد کننده نیست. زیرا تمام ابعاد همکاری و پیشرفت‌ها را منعکس نمی‌کند. تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری ،ابراز نگرانی‌های مصنوعی و خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت است.

غریب آبادی ادامه داد: آژانس باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد و موضعی شفاف در برابر تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل و غیرقابل پذیرش بودن بیرون ماندن این رژیم از معاهده عدم اشاعه و مخالفت مداوم آن با قرار دادن تمام فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای تحت پادمان آژانس، اتخاذ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ