کد خبر: ۱۷۱۷۳۹
۱۴:۷ - ۱۴۰۰/۴/۱۲

ایران در استخراج رمز ارز رتبه هفتم را در جهان دارد / عامل اصلی شیوع
مجری طرح تامین برق مراکز استخراج :

ایران در استخراج رمز ارز رتبه هفتم را در جهان دارد / عامل اصلی شیوع

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر با اشاره به رتبه هفتم ایران در استخراج گفت: عامل اصلی شیوع این پدیده، تخفیف حامل های انرژی در مقایسه با قیمت های جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خدادادی با اعلام اینکه چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران بیشترین میزان استخراج رمزارز را دارند، گفت: عامل اصلی شیوع پدیده استخراج غیرمجاز رمزارزها در ایران، تعرفه های بسیار ناچیز حامل های انرژی در مقایسه با قیمت های جهانی است.

وی افزود: تاکنون بیش از 3.6 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با 196.2 هزار دستگاه ماینر شناسایی و جمع آوری شده که میزان مصرف برق آنها بالغ بر 570 مگاوات است.برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی 800 مگاوات احداث می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: رمزارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می شود و برای استخراج آن باید محاسبات ریاضی پیچیده ای توسط رایانه به صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیاد است.به طوریکه استخراج یک بیت کوین به بیش از 300مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در یک شبانه روز است. همچنین مصرف برق یک ماینر2 تا 3 کیلوواتی به اندازه 35 پنکه، 15 یخچال فریزر، 5 کولر آبی و یک کولر گازی است.

خدادادی گفت: شناسایی مراکز غیرمجاز نیازمند همکاری مردم است.لذا می توانند اطلاعات را در سامانه سمات به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat ثبت کنند تا رسیدگی شود.گزارش دهندگان، پاداش هایی تا سقف 20 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را در این سامانه ثبت می کنند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ