کد خبر: ۱۷۱۹۵۹
۰:۱ - ۱۴۰۰/۴/۱۹

اثر احتمالی افزایش ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی/ وعده عرضه اولیه زیرمجموعه
مدیرعامل زر ماکارون به بورس پرس اعلام کرد:

اثر احتمالی افزایش ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی/ وعده عرضه اولیه زیرمجموعه

مدیرعامل زر ماکارون ضمن توضیح درباره اثر احتمالی افزایش ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی از تفاهم نامه با وزارت صنعت با رویکرد توسعه گرایی و وعده عرضه اولیه زیرمجموعه در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن امینی درخصوص تفاهم نامه گروه زر با وزارت صنعت به بورس پرس گفت: این مجموعه توسعه گرا به دنبال ایجاد اشتغال پایدار بوده و باید نگاه متفاوتی به مگاپروژه ها داشته باشد و در این راستا قراردادی شامل طرح های پتروشیمی و توسعه، کشت و صنعت و تولید خودرو در داخل و دعوت از تولیدکنندگان معتبر در دنیا منعقد کرده است.

وی افزود: اکنون با اخذ موافقت ها مراحل انتخاب زمین و مذاکره با خارجی ها جهت تولید خودرو ملی در حال انجام است . البته مذاکرات زمان بر خواهد بود و درصورت ایجاد تفاهم، شفاف سازی خواهد شد.

این مقام مسئول از برگزاری جلسه با هیات پذیرش برای بررسی مدارک و وضعیت شرکت زرنام جهت عرضه اولیه سهام در بورس تهران خبر و ادامه داد: این شرکت با سرمایه هزار میلیارد تومانی، مجموعه ای در حوزه تولید محصولات دانش بنیان "های فروکتوز، ماتو دکسترین و دکستروز" محسوب می شود که جایگزین شکر ، گلوگز و سایر محصولاتی است که از گندم استحصال شده و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است.

امینی تصریح کرد: این صنعت در مقطع فعلی بخصوص در شرایط کرونا، تامین کننده ماده اولیه تولیدکنندگان الکل بود. بستر ورود این شرکت به بورس فراهم است و زمان پذیرش ، درج نماد و عرضه اولیه بستگی به هیات پذیرش دارد و پیش بینی می شود تا یک یا دو ماه آینده این فرآیند صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر اثر احتمالی افزایش 70 درصدی قیمت ماکارونی توضیح داد: بحث افزایش قیمت ماکارونی مطرح است. دولت گندم را به قیمت بالاتری از کشاورز خریداری می کند و به جهت رفاه جامعه با تفاوت قیمت به مجموعه های صنعتی تحویل می دهد. تا زمانی که دولت، گندم این مجموعه  را با قیمت مصوب سال گذشته تامین کند به  رغم افزایش سایر هزینه ها، نرخ ماکارونی مدیریت خواهد شد.

امینی گفت: برخی تولید کنندگان پاستا در مقطع فعلی نرخ محصولات را بالغ بر 70 تا 80 درصد افزایش داده اند. اما گروه زر در تلاش است با توجه به اینکه ماکارونی جزو غذاهای اصلی بشمار می رود، فشار کمتری به مصرف کنندگان وارد شود. اما در غیر این صورت افزایش نرخ محصولات اجتباب ناپذیر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ