کد خبر: ۱۷۱۹۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۱۹

توضیح

توضیح "غزر" درباره صادرات، انتقال وام، فروش گندم و تغییر طبقه بندی محصولات

زر ماکارون درخصوص صادرات محصولات، انتقال وام بانک ملت با تمام هزینه ها به زیرمجموعه، نرخ فروش به شرکت زرنگار پخش، فروش گندم و تغییر طبقه بندی محصولات توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت زر ماکارون درخصوص صادرات محصولات، انتقال وام بانک ملت با تمام هزینه ها به زیرمجموعه، نرخ فروش به شرکت زرنگار پخش، فروش گندم و تغییر طبقه بندی محصولات توضیح داد.

براین اساس، محسن امینی مدیرعامل "غزر" در پاسخ به موارد مطرح شده، اعلام کرد: با توجه به شرایط تحریم و عدم اطمینان نمایندگان فروش( کلیه صرافی های رسمی و غیررسمی داخلی) درخصوص بلوکه شدن پول‌ها و عدم پاسخگویی نسبت به آن هیچ گونه تضامینی به شرکت های صادر کننده نمی‌دهند. صادر کننده ها نیز به ناچار با تمام مشکلات موجود و ریسک‌های بالا، اقدام به صادرات کرده که این موضوع برای شرکت زرماکارون نیز مستثنا نبوده و در سنوات گذشته وجود داشته است.

همچنین این شرکت با فروش مبالغ ارزی نزد این نمایندگان در سامانه نیما و یا استفاده برای واردات، تعهدات ارزی را انجام داده است. فروش به مشتریان صادراتی بصورت مستقیم توسط خود شرکت صورت می پذیرد و تنها مبالغ از طرف مشتری به حساب نمایندگان واریز می شود.

- به دلیل پروژه محور بودن شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام و تامین مالی بخشی از هزینه های پروژه، طبق صورتجلسه مابین زر ماکارون و شرکت زرکام و با تایید هیات مدیره، تسهیلات بانک ملت با تمام هزینه های مربوطه به شرکت زرکام منتقل شد. در قبال انتقال مبلغ تسهیلات، تضمین لازم از آن شرکت دریافت شده است.

- نرخ فروش به شرکت های زرنگار پخش همانند نرخ فروش سایر مشتریان است و گزارش صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۹ شرکت زنگار پخش پایتخت پس از نهایی شدن و اخذ گزارش حسابرسی حداکثر تا ۳۱ تیرماه تقدیم حضور می شود.

- گزارش فروش صادراتی از ابتدای سال جاری در گزارش ماهانه عملکرد افشا شده و به تبع آن گزارش مشابه سال قبل نیز در همان گزارش افشا شده است.

- در خصوص فروش گندم به دلیل گلوتن پایین موجود و عدم استفاده آن در فرایند تولید به دلیل نامرغوب بودن آن با تایید هیات مدیره و قبل از پذیرش شرکت در بورس به قیمت تمام شده به شرکت سمولینای زر فروخته شد.

- با توجه به سیاست های شرکت، طبقه بندی گروه محصولات در صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۹ با تایید حسابرس شرکت تغییر پیدا کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ