کد خبر: ۱۷۲۱۰۴
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۴/۲۲

۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود / خیال راحت دولت بعد از مسکن مهر
وزیر راه:

۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود / خیال راحت دولت بعد از مسکن مهر

وزیر راه با بیان اینکه ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود،گفت: با تکمیل واحدها ،مسکن مهر به دولت بعدی انتقال داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه، شامل افتتاح بیش از ۵۱ هزار واحد مسکن ملی و مهر،اعلام کرد: دولت برای حمایت از قشر ضعیف‌تر اقدامات حمایتی داشت تا سازوکار جریان تولید مسکن و خانه دار شدن دهک های پایین به فرآیندی منسجم تبدیل شود.

برای اینکه مردم بتوانند به دولت اعتماد کنند و در موعد مقرر صاحب خانه شوند ،سه اقدام مهم انجام شد که نخستین آن اصلاح در ضوابط آیین نامه در شورای عالی شهرسازی و فراهم کردن سیاست تسهیل گری است.دومین مشکل این‌ بود که زمین های حریم شهرها به وزارت راه داده نشده بود که این اراضی پس گرفته شد.

شناسایی جامعه واقعی متقاضیان مسکن ،سومین کار مهم دولت بود. با ثبت‌نام گسترده، جامعه هدف شناسایی و منجر به ثبت نام ۲.۵ میلیون نفر در پنج مرحله ثبت نام مسکن ملی شد.از این تعداد ۵۳۰ هزار واجد دریافت مسکن شناسایی شد که ۲۰۰ هزار نفر نزد بانک واریزی داشتند.

برای افزایش قدرت خرید متقاضی با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار، نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش پیدا کرد. تا سال گذشته ۲۰ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می شد اما با مصوبه شورای پول و اعتبار به ۵۵ درصد رسیده است.

متعهد شدیم مسکن مهر باقی‌مانده را تحویل دهیم. امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی افتتاح شد که ۲۲ هزار واحد آن مسکن مهر بود.دولت اشکالات واحدهای تحویل داده شده در دولت قبل را اصلاح و محوطه سازی و خدمات روبنایی واحدهای تحویل داده شده را تکمیل کرد. با تحویل واحد ها به مردم، مسکن مهر به دولت سیزدهم انتقال پیدا نخواهد کرد.

 ۳۷۰ هزار واحد بافت فرسوده، نوسازی شده است.طی هشت سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران و شهرستان ها ۴۰ و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۹۰۰ طرح در محلات هدف آغاز شده که ۵۰۰ مورد بهسازی شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ