کد خبر: ۱۷۲۱۹۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۲۴

نرخ گذاری خوراک پالایشگاه‌ها تا یکشنبه انجام و مشکل صورت های مالی حل می شود
معاون وزیر نفت:

نرخ گذاری خوراک پالایشگاه‌ها تا یکشنبه انجام و مشکل صورت های مالی حل می شود

معاون وزارت نفت با اعلام دلایل تاخیر تعیین نرخ خوراک پالایشگاه‌ها برای سه ماه پایانی سال ۹۹ گفت: این نرخ حداکثر تا یکشنبه اعلام و مشکل ارائه صورت های مالی حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هوشنگ فلاحتیان درباره انتقاد شرکت‌های پالایشی از عدم اعلام نرخ خوراک سه ماهه پایانی سال گذشته و اثر بر فعالیت‌ آنها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مبنای نرخ خوراک پالایشگاه ها، متوسط نرخ صادرات نفت خام و میعانات گازی به خارج است. این نرخ‌ها باید بعد از فعل و انفعالاتی که انجام می‌شود بصورت قطعی احراز شود تا بتوان متوسط آن را مبنایی برای محاسبه نرخ خوراک پالایشگاه‌های داخلی قرار داد.

وی افزود: به دلیل شرایط تحریمی، مشخص شدن نرخ‌ محموله‌های صادراتی زمانبر است و باید توسط کارگروهی به تصویب برسد که جلسات چند هفته‌ای بنابر دلایلی به تاخیر افتاد. اما دیروز موضوع در این کارگروه مطرح و مراحل کار طی شد و به احتمال زیاد نرخ ها تا شنبه و حداکثر تا یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص شایعه در نظر گرفتن تخفیف خوراک برای پالایشگاه‌ها به عنوان دلیل این تاخیر توضیح داد: قانون نحوه تعیین نرخ خوراک پالایشگاه‌ ها را مشخص کرده است. قبلا معیار این تعیین نرخ، فوب خلیج فارس بود که طبق قانون الحاقی، ضریب ۹۵ درصد نیز به آن می‌خورد. اما پالایشگاه‌ ها اعتراض کردند که با احتمال تفاوت قیمت‌های صادراتی با فوب خلیج فارس به دلیل شرایط تحریم این نرخ را صادراتی کنید.

فلاحتیان اضافه کرد: وزیر نفت نیز در چهارچوب وظایف و اختیاراتی که وجود دارد این موضوع را از پالایشگاه‌ها پذیرفت. بنابراین ملاک در حال حاضر، متوسط نرخ صادرات نفت خام و میعانات گازی خارج از کشور است. با اعلام نرخ خوراک سه ماهه پایانی سال گذشته، پالایشگاه ها نیز می توانند صورت‌های مالی را تنظیم و مشکل را حل کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ