کد خبر: ۱۷۲۲۱۲
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۴/۲۵

ایران نیمه دوم ماه آینده و با دولت رئیسی به مذاکرات وین می‌ آید
سخنگوی اتحادیه اروپا:

ایران نیمه دوم ماه آینده و با دولت رئیسی به مذاکرات وین می‌ آید

سخنگوی اتحادیه اروپا از آغاز دور هفتم مذاکرات وین پس از استقرار دولت جدید ایران در نیمه دوم ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، "لیز کاستیو نیه تو" درباره مذاکرات وین به یورونیوز در بروکسل گفت: مقامات ایرانی به اتحادیه اروپا اعلام کردند، دور بعدی گفتگوها را هنگامی که دولت جدید روی کار است، یعنی از ۵ اوت(۱۴ مرداد) از سر می گیرند. در این میان، پرهیز از هرگونه تشدید و اقداماتی که منجر به تضعیف تلاش های گسترده دیپلماتیک برای اطمینان از اجرای کامل برجام می شود، مهم است. اتحادیه اروپا نیز این مسئله را به وضوح به طرف ایرانی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ایران، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین برای احیای برجام و بازگشت تهران و واشنگتن به تعهدات، تاکنون ۶ دور مذاکره در وین برگزار کرده‌اند اما هنوز تصمیمی درباره چگونگی بازگشت دو طرف به تعهدات، رفع تحریم‌ها و ضمانت تکرار نشدن دوباره نقض برجام ، اتخاذ نشده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: تهران با توجه به تغییر دولت، خواستار زمان بیشتری برای از سرگیری مذاکرات شده است. پس از روند تشکیل دولت جدید،واشنگتن هم آماده از سرگیری مذاکرات و علاقه‌مند به یافتن راه حلی برای بازگشت دوجانبه به برجام است اما به گفته وزیر خارجه آنتونی بلینکن این پیشنهاد تا بی‌نهایت روی میز نخواهد ماند.

حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در روزهای گذشته و در واپسین روزهای دولت دوازدهم با انتقاد تلویحی از عدم اجازه به تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافق، ابراز امیدواری کرده‌اند ،مذاکرات وین در دوره ابراهیم رئیسی به سرانجام برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ