کد خبر: ۱۷۲۷۲۲
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

۷۷ ماه تفاوت کارگران اروپایی و ایرانی برای خرید خودرو ارزان !

۷۷ ماه تفاوت کارگران اروپایی و ایرانی برای خرید خودرو ارزان !

ارزانترین خودرو سایر کشورها در زمره خودروهای گران‌قیمت ایران است و کارگر ایرانی برای محصولی ارزان باید ۷ سال کار کند اما در اروپا، معادل ۷ ماه حقوق است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دیده بان ایران، ممنوعیت واردات خودرو و جهش نرخ ارز، قیمت خودروهای خارجی را در بازار ایران به شدت افزایش داده است. به طوری که ارزانترین خودروها در سایر کشورها در زمره خودروهای گران‌قیمت در ایران محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، خودروی Chevrolet Spark مدل ۲۰۲۱ ،هاچ‌بک، ۴ سیلندر با حجم موتور ۱٫۴ لیتر و قیمت ۱۳.۲ هزار دلار،ارزانترین است و یک کارگر اروپایی می‌تواند با ۷ ماه حقوق آن را بخرد اما در بازار ایران با دلار ۲۵ هزار تومانی حدود ۳۳۰ میلیون تومان است. البته به شرط آنکه فقط قیمت دلاری آن محاسبه و سایر هزینه‌ها لحاظ نشود.

حداقل حقوق فرد مجرد بر اساس قانون کار ایران، ۳.۷ میلیون تومان است. یک کارگر ایرانی باید ۷ سال کار کند تا بتواند این خودرو را بخرد اما خرید همین خودرو در اروپا، معادل ۷ ماه حقوق است!

ارزانترین خودرو‌های دنیا در بازار ایران چند؟

در فهرست ارزان‌ترین‌ها، Mitsubishi Mirage  هاچ بک مدل ۲۰۲۰ هم به چشم می‌خورد که حدود ۱۴ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. البته از آنجا که این قیمت جهانی است، ممکن است قیمت نهایی برای خریدار با توجه به تعرفه‌های احتمالی، هزینه حمل و ...، بالاتر باشد.

خودروی  Hyundai Accent مدل ۲۰۲۱، نخستین خودروی سدان در این فهرست است که حداقل قیمت آن حدود ۱۴۵۰۰ دلار است. خودروی Nissan Versa هم در دو مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در این فهرست حضور دارد که بسته به مدل، بین ۱۴ تا ۱۵.۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

از میان برندهایی که برای ایرانی‌ها آشناتر هستند، می‌توان به Kia اشاره کرد که فعلا به دلیل تحریم‌ها، مراوده اقتصادی با ایران ندارد. قیمت Kia Soul مدل ۲۰۲۱،حدود  ۱۶ هزار دلار است که در رده SUV طبقه‌بندی می‌شود و در واقع شاسی‌بلند است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ