کد خبر: ۱۷۴۹۵۳
۱۶:۶ - ۱۴۰۰/۶/۱۹

خودروهای خارجی با دلار ۷۵ هزار تومان خرید و فروش می شوند
دبیر انجمن واردکنندگان :

خودروهای خارجی با دلار ۷۵ هزار تومان خرید و فروش می شوند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه محصولات خارجی با دلار ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان خرید و فروش می شود ،چند راهکار برای ساماندهی این بازار ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر درباره واردات خودرو‌های خارجی گفت: اجرای این طرح موجب افت 50 درصدی قیمت خودرو‌های خارجی موجود در بازار می شود ،گفت: قیمت خودروهای وارداتی را می توان با دلار 70 تا 75 هزار تومانی تطبیق داد.در حالی که اکنون دلار آزاد بین 25 تا 27 هزار تومان است.

وی افزود: با اجرای این طرح، قیمت خودروهای وارداتی فاصله‌ای معقول با محصولات داخلی پیدا خواهند کرد.در این شرایط، خودرو ساز داخلی هم می‌تواند تلاش کند نهضت مدیریت هزینه را درپیش گرفته و هزینه تمام شده را کاهش دهد و بازار رقابتی ایجاد می شود و مشتری قدرت انتخاب خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: تنها مشکل، تعیین تعداد برای واردات توسط شورای رقابت است که در چند سال گذشته نتوانسته به خوبی بازار را کنترل کند و سبب زیان تولید کننده شده است.باید ضمن انحصار شکنی این صنعت، رویه فعلی اصلاح و بازار خودرو با فرمولی تنظیم شود که با میزان واردات و تولید داخل انطباق داشته باشد.

دادفر گفت: دولت برای حمایت از تولید داخل بخصوص صنعت خودروسازی، می‌تواند از بخشی از منابع اصلی مانند مالیات و بیمه، چشم پوشی کند. در حال حاضر 25 تا 30 درصد از فاکتور هر خودرو بابت درآمد عمومی دولت و 30 درصد از قیمت تمام شده هر خودرو بابت جریمه بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: راهکار دیگر این است که دولت تعرفه واردات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را صفر کند که می‌تواند 35 تا 40 درصد قیمت تمام شده را کاهش دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ