کد خبر: ۱۷۶۳۱۸
۱۰:۶ - ۱۴۰۰/۷/۲۷

پیش بینی معامله‌گران بازار آتی جهانی از نفت ۱۰۰ و ۲۰۰ دلاری تا آذر

پیش بینی معامله‌گران بازار آتی جهانی از نفت ۱۰۰ و ۲۰۰ دلاری تا آذر

در معاملات آتی نفت آمریکا ، برخی معامله‌گران از پیش بینی نفت ۱۰۰ و ۲۰۰ دلاری در آذر سال جاری و آینده آینده خبر دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازوال‌استریت ژورنال ، معامله‌گران بار دیگر در حال شرط بندی روی قیمت نفت 100 دلاری برای نفت آمریکا در ماه دسامبر (آذر) هستند. وست تگزاس اینترمدیت در محدوده 83 دلار معامله می‌شود و برنت 86 دلاری است. بهای طلای سیاه از ابتدای سال میلادی حدود 70 درصد افزایش داشته اما از زمان سقوط در سال 2014 هرگز به 100 دلار نرسیده است.

بر اساس این گزارش، برخی شرط‌ بندی‌ها در بازار آتی تهاجمی‌تر هستند و رکورد 200 دلار را تا دسامبر 2022 پیش بینی کرده اند.

یکی از شاخص‌های دیوانگی بازار اختیار معامله "تلاطم انتظاری" نامیده می‌شود، معیاری از میزان آشفتگی مورد انتظار در قیمت یک کالا در بازه زمانی معین. این شاخص در هفته‌های اخیر در کنار قیمت‌ها افزایش یافته و نوسانات بزرگتر تقریبا اجتناب‌ناپذیر می‌شوند.

به طور متوسط ​​حدود 167 هزار اختیار معامله وست تگزاس اینترمدیت در ماه جاری دست به دست شده که بیشترین مقدار از مارس (اسفند) سال گذشته  است. در حال حاضر قرارداد 100 دلاری گسترده‌ترین اختیار در بازار آتی است.

صندوق‌ها در حال شناسایی سود

مدیران صندوق‌ها هفته گذشته با افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح در سه سال گذشته، اقدام به شناسایی سود کردند و برای اولین بار از ابتدای آگوست (مرداد) خالص فروش قراردادهای آتی مثبت شد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر مدیران دارایی ، ماه جاری میلادی 16 میلیون بشکه به فروش رساندند.

بر اساس آمارهای کمیسیون معاملات آتی کالاهای  آمریکا ، مدیران سرمایه‌گذاری در مجموع 194 میلیون بشکه در هفت هفته گذشته خریداری کرده بودند. این الگو کاملا با شناسایی سود مطابقت دارد. پس از آنکه قیمت‌های برنت 18 دلار در هر بشکه یا 28 درصد از اواخر آگوست افزایش یافت، طبیعی است که مدیران این شناسایی سود را انجام دهند.

عدم تمایل اوپک پلاس و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به افزایش تولید، همچنان موقعیت‌های صعودی در بازار نفت را تقویت می‌کنند اما پر معامله شدن بازار آتی در صورتی که تقاضا ضعیف‌تر از انتظارات عمل کند یا مدیران صندوق شناسایی سود را تشدید کنند، خطر برگشت شدید قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ