کد خبر: ۱۷۸۰۸۶
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

دو راه حمایت دولت از بورس/ اثر تورم در سهام و سرمایه گذاری مناسب در نخود !

دو راه حمایت دولت از بورس/ اثر تورم در سهام و سرمایه گذاری مناسب در نخود !

کارشناس اقتصادی با اعلام دو راهکار حمایت دولت از بورس، گفت: افزایش تورم علاوه جبران زیان سهامداران ، سرمایه گذاری در نخود را توجیه خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تیمور رحمانی در خصوص نحوه حمایت دولت از بازارسرمایه گفت: برای حمایت از بورس دو راه بیشتر وجود ندارد. راه اول آن است که تداوم تورم به بهبود قیمت سهام و جبران زیان سرمایه گذاران منتهی شود که در آن صورت نگهدارى نخود هم سرمایه گذارى خوبى خواهد بود !

وی افزود: راه دوم آن است که افزایش حجم تولید و فروش و سود عملیاتى شرکت ها منجر به جذابیت نگهدارى سهام و رشد تدریجی خواهد شد. از نظر علم اقتصاد کلان براى جبران زیان سرمایه گذاران و همراه با بهبود رفاه اجتماعى باید بر روى راه دوم متمرکز شد .

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به شرط لغو تدریجی تحریم ها و گسترش روابط اقتصادی و مالی با دنیا، سودآوری کسب و کارها و شرکت ها بهبود پیدا می کند. از طرفی دولت باید سرکوب نرخ ارز را کنار بگذارد و اجازه دهد طبق دلایل بنیادی به رشد ادامه دهد تا شرکت های صادرات محور همچنان سودآور باشند !

رحمانی گفت: پرهیز از سرکوب و قیمت گذاری دستوری کالاها و خدمات باید در دستور کار دولت قرار گیرد و تا حد امکان در بازار سرمایه مداخله نکند و اجازه دهد مانند همه جای د           نیا بازار مسیر طیعی را طی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ